וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלך לא דמוקרטי": הסגר נכנס לתוקף על אף שהכנסת לא הצביעה על התקנות

27.12.2020 / 17:58

לקואליציה לא היה רוב לאשר את תקנות הסגר, וועדת החוקה דחתה את ההצבעה למחר. חברי האופוזיציה נטשו בזעם את הדיון בטענה כי ההחלטה "כופה סגר בלי לאפשר לנציגי הציבור להביע את דעתם". עם זאת, לוועדה תהיה אפשרות לאשר, לבטל או לקצר את הסגר

פרויקטור אש: כל הרחבת הפעילות במערכת החינוך תצריך הארכת הסגר/צילום: לע"מ

התקנות החדשות במסגרת הסגר השלישי נכנסו היום (ראשון) לתוקף, למרות שוועדת החוקה בכנסת דחתה את ההצבעה עליהן למחר. זאת, לאחר שלקואליציה לא היה רוב כדי לאשר את התקנות.

חברי האופוזיציה נטשו בזעם את הדיון בטענה כי ההחלטה "כופה על מדינת ישראל סגר בלי לאפשר לנציגי הציבור להביע את דעתם". עם זאת, לוועדה תהיה אפשרות לאשר, לבטל או לקצר את הסגר למשך שבעה ימים מאז אישרה הממשלה את התקנות. אם לא תקיים הצבעה, זו תעבור למליאת הכנסת. אם המליאה לא תכריע, התקנות יתבטלו.

ועדת חוקה בנושא אלימות כלכלית במשפחה 20 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"חייבים להצביע ולבטא את רצון הציבור". ועדת החוקה/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ממלא מקום יו"ר הוועדה, היה היחיד בדיון שתמך בתקנות הסגר, והוא הודיע כי הוא דוחה את ההצבעה למחר כדי שמשרד הבריאות ייתנו תשובות לדרישותיו. החלטתו הובילה לזעם רב מצד חברי הכנסת באופוזיציה. ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר כי מדובר ב"מהלך לא דמוקרטי". ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) הוסיף כי בדרך כלל "הכנסת מחוקקת והממשלה מיישמת ואנחנו פה בהיפוך יוצרות". הוא הוסיף כי "חייבים להצביע היום ולבטא את רצון הציבור. זו לא דמוקרטיה, זה לא מכובד".

מלכיאלי הסביר בתגובה כי עדיין לא קיבל תשובות על חלק מהדרישות שעלו. "יש לי אחריות למצות את הדיון. אבקש שמשרד הבריאות ישקול מחדש את נושא הטייקאווי, את נושא הרפואה המשלימה, את חנויות כלי הכתיבה כמצרך חיוני למורות וגננות, את טקסי הבר ובת מצווה, לאפשר עשרה אנשים במקום סגור מעבר למגבלת היציאה מאלף מטרים. אין אדם שלא זוכר את הבר מצווה שלו, זה טקס חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully