וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ארה"ב אישרה לנו לרכוש חיסוני קורונה בחו"ל

25.12.2020 / 21:00

הבנק המרכזי במדינה אמר כי וושינגטון החריגה את העברת הכספים לבנק בשוויץ בשל "דעת הקהל העולמית". איראן, שנפגעה קשה מהנגיף, תשלם 244 מיליון דולר עבור 16.8 מנות שיסופקו לה על ידי תכנית סיוע בינלאומית למדינות עניות

בווידאו: יו"ר סבא"א מעריך שיידרש הסכם חדש כדי להחיות את עסקת הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של איראן אמר שהוא קיבל אישור מארצות הברית להעברת כספים לחיסונים נגד נגיף הקורונה בהחרגה של הסנקציות המוטלות עליה. ארצות הברית טרם הגיבה לכך.

נגיד הבנק המרכזי עבד אלנאסר המתי אמר אתמול כי בנק איראני קיבל אישור מהמשרד לבקרת נכסי חוץ במשרד האוצר האמריקני להעביר את הכסף לבנק שוויצרי כדי לשלם עבור החיסונים. "הם (האמריקנים) הטילו סנקציות על כל הבנקים שלנו. הם הסכימו למקרה הבודד הזה בלחץ דעת הקהל העולמית", אמר המתי לטלוויזיה הממלכתית.

המטי אמר כי איראן תשלם כ-244 מיליון דולר עבור 16.8 מיליון מנות חיסוני קורונה מ-COVAX, קבוצה של כמה סוכנויות בינלאומיות המוקדשת להבטחת גישה הוגנת לחיסונים למדינות עניות. גורמים איראניים טענו כי הסנקציות האמריקניות מונעות מהם להעביר כספים ל-COVAX.

טיפול בחולה קורונה בבית חולים בטהראן, איראן, 16 בדצמבר 2020. רויטרס
רופאים מטפלים בחולה קורונה בבית חולים בטהראן, בשבוע שעבר/רויטרס

במקביל, חברת התרופות האיראנית "שיפא" החלה לרשום השבוע מתנדבים לניסויים בבני אדם בחיסון המקומי הראשון נגד קורונה, בצל מחלוקת פנימית על השימוש בחיסונים זרים.

"אנו לא ממליצים להזריק חיסונים זרים נגד קורונה לאנשי משמרות המהפכה ולבסיג'", אמר מוחמד רזא נקדי, סגן מפקד משמרות המהפכה, שצוטט על ידי כלי תקשורת באיראן.

בימים האחרונים נרשמה ירידה במספר המתים מקורונה באיראן, שבה נמנו יותר מ-54,300 קורבנות - יותר מכל מדינה אחרת במזרח התיכון ובין הנתונים הגבוהים ביותר בעולם. ההאטה בקצב התמותה מגיעה אחר יותר מחודש של עוצר לילי והגבלות אחרות בערים הגדולות. עם זאת, הרשויות מזהירות כי הסכנה להתפרצות מחודשת עדיין גבוהה.

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והטיל סנקציות חדשות על איראן, ואילו הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עשוי להצטרף מחדש להסכם שנחתם כשהיה סגנו של ברק אובמה ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully