וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קריסת הגג בכדורי נפתחה, והליקויים מתגלים: "פסע מאירוע רב-נפגעים"

מבדיקה ראשונית של נסיבות התאונה בה נפצעו 8 פועלים, נטען כי ביה"ס לא דיווח למינהל הבטיחות על אתר הבנייה. לאחר האירוע רשויות מקומיות נוספות הודיעו על הקפאת פרויקטים דומים. במשרד העבודה והרווחה הפנו ביקורת חריפה לגורמים האחראיים: "ילדים היו יכולים להיהרג"

בווידאו: גג קרס באתר בנייה בביה"ס כדורי בגליל/צילום: מד"א

המשטרה ומשרד העבודה והרווחה פתחו היום (רביעי) בחקירת נסיבות קריסת הגג במתחם בית הספר כדורי שבגליל, שגרמה לפציעתם של שמונה בני אדם. מהבדיקה הראשונית עלה כי כלל לא דווח למינהל הבטיחות על אתר בנייה בשטח בית הספר, ורשויות נוספות הודיעו על הקפאת עבודות דומות.

ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, חזי שוורצמן, אמר לוואלה! NEWS כי בעקבות הגילוי תיערך בדיקה מול החברה המבצעת והרשות המקומית. "האתר לא דווח לנו, צריך לראות שיש אישור מהנדס. אם היו ילדים במקום זה היה אירוע רב-נפגעים", הבהיר. "כזה מבנה אדיר שתחתיו יש ילדים, נניח שלא היה מתמוטט היום והיו מתקינים את הפאנלים (הסולאריים) - מה היה קורה בהמשך? אנחנו מתריעים בפני הרשויות המקומיות לוודא שכל מי שעובד בשטחם פועל על פי החוק".

"זה ייבדק, כי זה היה כפסע מלהפוך לאירוע לאומי שבו ילדים נהרגים", הוסיף שוורצמן, ששב והדגיש כי על "הרשויות והחברות לדווח למינהל הבטיחות על עבודות בנייה".

הגג שקרס בביה"ס כדורי למרגלות הר תבור בגליל התחתון 23 בצדמבר 2020. -, אתר רשמי
"אם היו ילדים במקום זה היה אירוע רב-נפגעים". קריסת הגג בבי"ס כדורי, היום/אתר רשמי, -

התאונה התרחשה בשעות הצהריים המוקדמות, בזמן עבודות להתקנת פאנלים סולאריים על סככה שהוקמה מעל מגרש כדורסל בבית הספר. שמונה פועלים נפצעו, בהם גבר בן 38 וצעיר בן 18 שנפצעו באורח קשה ופונו במסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. בן ה-38 עבר החייאה והועבר לניתוח, ומצבו של בן ה-18 מוגדר קשה אך יציב. בן 24 מאושפז במצב בינוני ושני פצועים קל נבדקו ושוחררו.

מגרש הכדורסל הוקם לצד כיתות הלימוד בבית הספר היסודי כדורי, שבשנה האחרונה עבר למתחם חדש אחרי שנסדק ברעידת אדמה בשנה שעברה. מעל מגרש הכדורסל מוקמת סככה גדולה שמחפה עליו והמגרש ומוגדר כ"אתר קבלן" סגור ומגודר, וטרם נמסר לשימוש בית הספר.

הגג שקרס בביה"ס כדורי למרגלות הר תבור בגליל התחתון 23 בצדמבר 2020. -, אתר רשמי
עבודות לאחר רעידת אדמה בשנה שעברה. קריסת הגג בכדורי, היום/אתר רשמי, -

בשנים האחרונות מתבצעות יותר ויותר עבודות דומות של קירוי מגרשי ספורט ציבוריים, כדי שניתן יהיה להתקין עליהם פאנלים סולאריים. בעקבות התאונה בכדורי, החליט ראש המועצה המקומית כפר תבור, עודד הלפרין, שבבית ספר יסודי בשטחו מתקיים פרויקט מסוג זה, על השהיית העבודות.

"לאור אירוע של קריסת סככת קירוי במגרש בבית הספר כדורי הבוקר ומתוך רציונל ברור של נקיטת אמצעי זהירות וביטחון ילדינו לפני הכול, ועל מנת לא לקחת סיכון ולו הקלוש ביותר, הנחיתי כי עד להודעה חדשה הוקפאו כל העבודות סביב התקנת הסולרי על גבי סככת הקירוי ולא תתבצע כל עלייה לסככה, והמגרש ייסגר לפעילות עד לבדיקה מעמיקה של קונסטרוקטור", הודיע.

הוא הוסיף כי "לאחר קבלת חוות דעת של היועץ החיצוני מטעמנו תתכנס הנהלת המועצה לקבלת החלטה לגבי המשך הפרויקט הסולארי על גבי הסככה, בשיתוף ועד ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully