וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 פצועים בתאונה ברכבת התחתית בלונדון

25.1.2003 / 21:02

הרכבת התנגשה בקיר וירדה מהפסים; רוב הפצועים במצב קל; ככל הנראה כשל בציר או בגלגלי הרכבת גרם לתאונה; עדות: נוסעים ניפצו חלונות ונמלטו בצרחות; אין חשש שמדובר בפעולת טרור

32 בני אדם נפצעו היום בצהריים בלונדון כאשר הרכבת התחתית התנגשה בקיר וירדה מהפסים. מצב הפצועים שהגיעו לבתי החולים בלונדון הוגדר קל עד בינוני. משטרת התחבורה הבריטית מסרה כי רוב הנפגעים שהועברו לבתי החולים, ובהם גם נהג הרכבת, סבלו משאיפת עשן.

ההתנגשות שאירעה סמוך לתחנת צ'נסרי ליין במרכז לונדון, גרמה לעשן סמיך לאפוף את המנהרה בה עוברת הרכבת, בת שלושה קרונות. נוסעים רבים נתפסו פאניקה בעקבות כך. בבי.בי.סי דווח כי פרמדיקים הגישו במקום עזרה ראשונה לנפגעים שסבלו גם מחתכים משברי זכוכית ומכות יבשות.

מעדויות עולה כי לאחר ההתנגשות ניסו הנוסעים המבוהלים להימלט לרציף המרכזי של המנהרה, כשבחלל פיח כבד שנוצר מהתפוררות הקיר. אחת הנוסעות, מריאן קסידי, מספרת: "אנשים נלכדו בפנים, הדלתות לא נפתחו ואנשים החלו לנפץ את החלונות". עוד סיפרה כי זעקות בהלה נשמעו בכל הקרונות. נוסעים אחרים סיפרו שהרכבת נסעה במהירות רבה לפני התאונה וללא אורות, כך שהם נסעו באפלה מוחלטת.

נוסעים יזומנו לתת עדות

באתר 'אננובה' דווח כי אחת הסיבות האפשריות לתאונה היא כשל בציר של גלגלי הרכבת או בגלגלים עצמם. הנוסעים דיווחו כי שמעו חריקות מחרישות אזניים דקות לפני שהרכבת התנגשה בקיר. חוקרים מטעם חברת הרכבות כבר נמצאים בקטע המנהרה בו אירעה התאונה במטרה למצוא את הסיבה שגרמה לה.

ריצ'ארד הופ, יועץ לצוות החקירה, אמר: "נראה כי מה שאנו מחפשים הוא כשל בציר או בגלגלי הרכבת". להערכתו מה שאירע הוא שהתקלה גרמה לחיכוך מתכות, שעלה לטמפרטורות גבוהות עד כדי כך שמסילת הרכבת נעשתה רכה יותר והתעקמה. במהלך החקירה תיבדק גם המסילה וככל הנראה יזומנו נוסעים לתת עדות על מה שקרה.

דובר המשטרה, פיליפ טרנדול, אמר כי אין חשש שמדובר בפעילות טרוריסטית או פלילית. מאז ה-11 בספטמבר חששו בלונדון כי הרכבת התחתית תהווה מטרה לארגוני טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully