וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא המשבר הפוליטי: גנץ ייכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם ח"כית שחלתה

יו"ר כחול לבן נפגש עם חברת הכנסת הילה שי וזאן שאובחנה עם קורונה, ובעקבות זאת הוא יידרש לבידוד. יחד עם חברת הכנסת וח"כ איתן גינזבורג המבודדים, הדבר יקשה אף יותר בהשגת רוב בהצבעה על דחיית פיזור הכנסת

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייכנס הערב (שני) לבידוד עד ליום שבת, לאחר שבא במגע עם ח"כ הילה שי וזאן ממפלגתו שאובחנה הבוקר חיובית לקורונה. מטעמו של גנץ נמסר כי עבר היום בדיקת קורונה ראשונה, ובהמשך ייבדק שנית. יחד עם ח"כ שי וזאן וח"כ איתן גינזבורג, השוהים בבידוד, היעדרותם תקשה על מציאת רוב להעברת הצעת החוק לדחיית פיזור הכנסת במליאה.

במהלך היום עלתה להצבעה בוועדת הכנסת הצעת החוק על דחיית פיזורה, וזו אושרה ברוב של שבעה ח"כים וחמישה מתנגדים. לפני כן, בניסיון למנוע מצב של נפילת ההצעה בגלל מחסור בח"כים השוהים בבידוד - בכנסת בחנו לאפשר הגעת חולי קורונה מאומתים להצבעה במליאה בתנאים חריגים, לקראת סדרת ההצבעות בנושא בימים הקרובים. ואולם, במשרד הבריאות סירבו לאשר זאת.

בני גנץ ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
בידוד לקראת בחירות. גנץ/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

בהמשך, גנץ העביר לליכוד חמש דרישות בשביל להמשיך לקדם את הצעת החוק לדחיית פיזור הכנסת, שאושרה לקריאה ראשונה. אחרי ההצבעה בוועדה, יו"ר כחול לבן כינס ישיבת סיעה לעדכון על מצב המו"מ והמגעים לדחיית הבחירות וסיפר על העברת רשימת הדרישות, אך הוסיף שהוא לא צופה שראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר אותן. בליכוד טענו בתגובה שגנץ מוביל לבחירות.

"הוא אמור לחזור אליי. אני חושב שהוא יגיד לא ושהכנסת תתפזר מחר", אמר לחברי מפלגתו. "אין מה להרחיב בעניין הזה יותר מדי. אם אשמע הלילה שיש מה לעשות עם הסיפור הזה אעדכן, ואם לא - הכנסת תהפוך לדלעת מחר בלילה".

בהצעה של ראש הממשלה החליפי לליכוד, נכללו חמש דרישות המהוות תנאי להמשך קידום החוק: הבטחת העברת התקציב לשנים 2021-2020; אישור תקנון הממשלה; העברת כל המינויים התקועים; השארת שר המשפטים בתפקיד ללא שינויים שיפגעו בשלטון החוק וסגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.

עוד בוואלה!

מחנה המורדים בכחול לבן גדל: ח"כ קוטלר-וונש מתנגדת לדחיית פיזור הכנסת

לכתבה המלאה
ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. דני שם טוב דוברות הכנסת, אתר רשמי
נעדר יחד עם היו"ר. ח"כ גינזבורג/אתר רשמי, דני שם טוב דוברות הכנסת

בעקבות ההצעה של גנץ, בליכוד מסרו כי "המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים".

לדבריהם, "הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה. מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של 'ממשלה בתוך הממשלה' בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully