וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: ארה"ב מזניחה הסכסוך הישראלי-פלסטיני

25.1.2003 / 15:05

נשיא מצרים: לאמריקאים אין תפיסה ברורה לגבי הדרך לשלום; בקהיר הסתיים סבב השיחות הראשון בין הפלגים הפלסטיניים ללא תוצאות; הסכימו להמשיך לפעול לתיאום המאבק בישראל עם הרשות

נשיא מצרים, חוסני מובארק, תקף היום את מדיניות ארה"ב במזרח התיכון. בקול ישראל דווח כי לדברי מובארק, האמריקאים משקיעים את כל מאמציהם בנושא עיראק ומזניחים את הסכסוך הישראלי פלסטיני. הנשיא אמר עוד, כי אין לארה"ב תפיסה ברורה ביחס לדרך שיש ללכת בה כדי להגיע לשלום בין ישראל לפלסטינים, ולהקמתה של מדינה פלסטינית.

"המזרח התיכון הוא נושא שהושפע לרעה יותר מהאחרים, מתוצאות התפיסה החדשה של הטרור והאמצעים שיש לנקוט במלחמה בו", אמר מובארק בנאום לרגל יום השוטר במצרים.

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

הלילה הסתיים ללא תוצאות סבב השיחות הראשון בין הפלגים הפלסטיניים בקהיר. מצרים, שהצליחה לכנס בקהיר את הפורום הרחב ביותר של פלגים פלסטיניים שהתכנס זה 20 שנה, מציעה למשתתפים הפסקה של הפיגועים בשטחי ישראל לתקופה של שנה. עד עתה לא הושגה הסכמה להצעה המצרית או להשהיית המאבק המזוין בישראל. אחר סיום השיחות השמיעו נציגי הארגונים האיסלאמיים הצהרות לוחמניות.

נציגי הפלגים הסכימו אמש להמשיך את השיח עם הרשות הפלסטינית על מנת להשיג תיאום רב יותר במאבק בישראל. אוסמה אבו חמדאן, איש הלשכה המדינית של החמאס, אמר אתמול "באנו בראש פתוח. יש לנו את התוכנית שלנו - ההתנגדות - ואנו קוראים לשאר הפלגים להצטרף". השיחות צפויות להימשך יומיים נוספים וייתכן שאף יותר.

יאסין: פיגועים "מהנהר עד הים"

בימים שקדמו לשיחות השתמשו ראשי חמאס ברצועת עזה בתמרונים מילוליים על מנת להבהיר את עמדת הארגון ביחס לפיגועים. לפני כחודש, ביום השנה ה-15 להקמת חמאס, הדגיש מנהיגו הרוחני של הארגון בשטחים, השייח' אחמד יאסין, כי פיגועי ההתאבדות יימשכו "מהנהר עד הים".

שלשום התבטא יאסין כי אינו מתחייב להפסקת הפיגועים או להמשכתם, אך מעלה אפשרות להפסקת פיגועים נגד אזרחים ישראלים, בתמורה לשינוי במדיניות הישראלית. לדברי יאסין, "הארגון לא יסכים להפסקת אש, אלא אם כן ישראל תפסיק להרוג ולתקוף אזרחים פלסטינים. לא על הקורבן להכריז על הפסקת אש".

חבר ההנהגה הפוליטית של חמאס ברצועה, עבד אל-עזיז אל-רנטיסי, התבטא אתמול אף הוא באופן דומה, לאחר שבשבועות האחרונים השמיע הצהרות חריפות נגד הפסקת הפיגועים.

בניגוד לקו המיליטנטי שנקטה לאחרונה הנהגת חמאס ברצועה, מנהיגים אחרים בארגון הפועלים מחוץ לשטחים - דוגמת חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק ועוד, הנמצאים במצרים - השמיעו בשבועות האחרונים הצהרות מתונות יותר, ולא הכחישו את קיומם של דיונים שמטרתם הפסקת הפיגועים. דבריהם אתמול של יאסין ורנטיסי עשויים לסמן ניסיון ראשון להכין את דעת הקהל של תומכי התנועה לשינוי מסוים בקו האידיאולוגי שלה, בהתאם להבנות שיושגו במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully