וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לניו יורק טיימס: פודקסט על דאעש אירח מתחזה ללוחם בארגון

העיתון החזיר פרס ואיבד אחד נוסף אחרי שהתגלה כי בתכנית "החליפות" הועלה לשידור צעיר פקיסטני, שטען כי השתתף בהוצאות להורג של הארגון. אחרי חקירה בקנדה, הוא נעצר באשמת בדיית פעילות טרור והתגלה כי כלל לא נסע לסוריה. בעיתון התנצלו: "כשל מערכתי"

בווידאו: דאעש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בווינה/צילום: רויטרס

ניו יורק טיימס החזיר פרס ואיבד אחד נוסף בעקבות דיווחים מסולפים בפודקסט שלו על דאעש. העיתון הודיע בסוף השבוע כי הפודסקט, "החליפות", לא עמד בסטנדרטים העיתונאיים שלו אחרי חקירה של חודשיים.

בסדרת תוכניות מ-2018, סיפר שרוזי שודרי, אחת הדמויות המרכזיות בפודקסט, כי הוא נסע לסוריה והצטרף לארגון הקיצוני. עם זאת, בטיימס אמרו כי הם מצאו "היסטוריה של תיאורים מסולפים" לגבי מעורבותו בדאעש. לכן, העיתון השיב את פרס "פיבודי" שקיבל הפודקסט, ומועדון העיתונאים מעבר לים ביטל את הפרס שניתן למפיקי התכנית.

דין בסקט, העורך הראשי של העיתון, אמר ביום שישי כי "הכשל לא נגע רק בכתב אחד. אני חושב שזה כשל מערכתי".

מגישת הפודקסט מתנצלת על הכשלים

מגישת הפודקסט, רוקמיני קלימאצ'י - מועמדת ארבע פעמים לפרס פוליצר - הועברה מתפקידה כאחראית לסיקור טרור. היא התנצלה על "מה שפספסנו ועל מה שהשתבש".

העיתון החל בחקירה אחרי ששודרי, יליד פקיסטן, נעצר בקנדה בספטמבר והואשם בבדיית פעילות טרור לאחר שנחשף כי הוא בדה את סיפוריו על חברותו בדאעש ועל מעשי זוועה שבהם היה מעורב לכאורה. התגלה כי התמונות שפרסם ברשתות החברתיות היו מזויפות, ובעיתון לא מצאו אימות למעשים שתיאר בפודקסט, שעוררו דיון בקנדה על עצם שהותו במדינה.

לפי הטימס, גורמים בקנדה ובארצות הברית אמרו שהם משוכנעים ששודרי בדה את הסיפורים מלבו כדי לעורר עניין בחייו. הצעיר בן ה-25, המתגורר בסמוך לטורונטו ועובד במסעדה משפחתית, עשוי להישלח לעד חמש שנות מאסר אם יורשע. עורך דינו אמר כי הוא יערער על האישומים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully