וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי אפריקה דנים באישור הסכם השלום בחוף השנהב

25.1.2003 / 13:44

נפגשו היום בפריז כדי לאשר ההסכם בין הממשלה למורדים; המלחמה, שארכה 14 חודשים, גרמה לעקירת יותר ממיליון איש מבתיהם; המחלוקת הבאה: המורדים דורשים את התפטרותו של נשיא המדינה

בפריז נפתחה לפני הצהריים ועידה של ראשי מדינות אפריקה, שנועדו במטרה לאשר את הסכם השלום בין ממשלת חוף השנהב למורדים. בקול ישראל דווח כי ההסכם התקבל לאחר 14 חודשי לחימה בין הצדדים.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

הסכם הפסקת אש בין מנהיגי שתי תנועות המורדים הפועלות במערב חוף השנהב, לבין הממשלה, נחתם לפני כעשרה ימים בטוגו. שתי התנועות, "התנועה למען שלום וצדק" ו"התנועה העממית של חוף השנהב למען המערב הגדול" (MPIGO), הצטרפו למורדים בצפון המדינה מ"התנועה הפטריוטית של חוף השנהב", שהיא הגדולה ביותר וכבר חתמה על הפסקת אש באוקטובר.

מלחמת האזרחים בחוף השנהב גבתה עד כה מאות קורבנות, ושיסעה את המדינה, שאוכלוסייתה מונה 16 מיליון איש. אנשי האו"ם העריכו כי הלחימה הביאה עד כה לעקירתם של יותר ממיליון בני אדם מבתיהם.

לאחר החתימה על הסכם הפסקת האש עם סיעות המורדים המערביות, אמר הנשיא, לורןגבאגבו: "אני מצפה לסיום המלחמה". ואולם, על אף האופטימיות, בסוגיות הקשות ביותר שלושת תנועות המורדים מאוחדות ברצונן להדיח את הנשיא גבאגבו, שזכה בנשיאות בבחירות שנויות במחלוקת.

גבאגבו מצדו אמר שלא יקבל את דרישות המורדים לפרישתו, והאשים אותם בתאוות שלטון, ובהיותם נתונים להשפעת מדינות שכנות. שלשום חזר על הצעה קודמת לחנינה למורדים, אך הבהיר שלא יסכים
לבחירות חדשות לנשיאות, לפני מועד הבחירות הצפוי ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully