וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית ממתינה לאישור, ובחברה הערבית ממשיכים לספור קורבנות: "מאבדים תקווה"

17.12.2020 / 12:26

ח"כ עבאס מתח ביקורת על העיכוב בקידום תכנית החומש למיגור בפשיעה במגזר, אותו הבטיח נתניהו לפני כחודש. בעקבות שני מקרי הרצח הלילה בריינה ובטייבה, מחה: "כל עיכוב של יום אחד זה מחדל נוסף". לפי נתוני מרכז אמאן, 108 ערבים נרצחו מתחילה השנה, לעומת 96 אשתקד

בווידאו: משפחתו של הנער מעילוט שנרצח מוחה על חוסר הביטחון במגזר/צילום: אלי אשכנזי

יו"ר הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה במגזר הערבי, ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), הזהיר היום (חמישי) בעקבות שני מקרי הרצח הלילה כי עד שלא תאושר התכנית הממשלתית - מניין הקורבנות יוסיף לעלות. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר עבאס כי "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו מדממים באין מענה הולם, ואין אופק ליציאה מהשגרה האיומה - לא ברמת רשויות האכיפה ולא ברמת קובעי המדיניות שממשיכים להתמהמה ולא מתקצבים את התכנית ששבועות מוכנה וממתינה רק לאישור שאחריו הוצאתה לפועל".

בדיון הוועדה בחודש שעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להביא תכנית חומש רחבת היקף לאישור בישיבת ממשלה, "בתוך שבועיים". בינתיים חלפו חמישה שבועות, דבר לא קרה. "אמרנו כבר שהתכנית הזו היא פיקוח נפש וכל עיכוב של יום אחד זה מחדל נוסף במאמץ למגר את הפשיעה והאלימות", מחה עבאס. "והנה, ממש כך, למרבה הצער והיגון, מאז הישיבה אך אתמול בה שוב התרענו על כך שילמה החברה הערבית בעוד שני קורבנות בנפש".

לדבריו, "חשוב לציין גם שאנשים איבדו את התקווה ומרגישים עצמם מופקרים". הוא הוסיף כי "כל יום אני מתקשר למשרד ראש הממשלה, אומרים לי 'עובדים על זה', 'עוד אין תקציב'. אני לא אומר שברגע שיאשרו אז נפתרה הבעיה ביום אחד, אבל לפחות יהיה כיוון, תהיה תקווה שפתרון באופק".

מנסור עבאס בדיון הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, 9 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנשים מרגישים מופקרים". עבאס/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בדיון אתמול בוועדה נשאל על כך סגן השר במשרד ראש הממשלה ח"כ פטין מולא (הליכוד), שהשיב ואמר כי הוא "נמצא בדיון בשני כובעים", ופנה לניצב מהמשטרה ואמר: "זו התחמקות מהמציאות, בישיבה בנוכחות רוה"מ דרשתי שתהיה יחידה ייעודית לטיפול בפשיעה בחברה הערבית". סגן השר סיכם את דבריו ואמר : "צריכים להקים יחידה מיוחדת לא יכול להיות שהשב"כ לא יודע מה קורה ביישובים הערביים".

יוזם הדיון חה"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת) ציין בתחילת דבריו כי העלייה המדאיגה במספר הרציחות במגזר הערבי מעידה על המשך הטיפול הלקוי של גורמי אכיפת החוק. ואמר: "מספר הנרצחים השנה הגיע ליותר ממאה נרצחים, שבעה מהם רק בשבוע האחרון, מציאות בלתי נסבלת זו מלווה את החברה הערבית מזה זמן רב ללא מתן מענה הולם מצד הגורמים המוסמכים.

בדיון השתתף הרפרנט לענייני ערבים במשטרה מיכאל שפשק, שהתייחס לשאלה שהופנתה אליו מיו"ר הוועדה על אודות ההתנהלות והשימוש במשאבים המצויים בידי המשטרה שלא מצליחה לטענת יו"ר הוועדה לבלום את העלייה באירועי הרציחות והפשיעה בחברה הערבית השיב ואמר: "הרקע לסכסוכים בחברה הערבית הוא מגוון ומחולק לנושאים שונים, מרבית אירועי הרצח באים מהעולם הפלילי. אירוע אמצעי לחימה בחברה הערבית הוא יעד מרכזי במשטרת ישראל". והוסיף כי הזירות שמגיעים אליהן באירועי רצח הן מורכבות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully