וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים דיברו ודיברו, בעלי חיים בישראל ימשיכו לסבול בדרך לשחיטה

נתנאל שלר

19.12.2020 / 15:00

בכנסת האחרונה יזמו לא פחות משבע הצעות חוק לאיסור על משלוחים חיים, מכל סיעות הבית. כולן מוסמסו ואפילו לא הועלו להצבעה. חצי מיליון בעלי החיים שהובאו ארצה השנה למטרת שחיטה, לאחר שחוו צער בעלי חיים עצום במסען, יישארו תפאורה לקמפיין בחירות

מסלול בקר/צילום מסך

מפתיחת המושב הנוכחי של הכנסת ה-23 הוגשו לא פחות משבע הצעות חוק שנועדו להביא לעצירת המשלוחים החיים. הן הועלו מרוב המפלגות היושבות בכנסת - הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו, מרצ, העבודה, ואפילו לש"ס היה רגע של כנות בנושא. עיקר הההצעות - הפחתה מדורגת של המשלוחים, בשיעור של 25% מדי שנה, עד עצירתם המוחלטת. משבע הצעות החוק הללו לא יצא כלום, הן אפילו לא הועלו לדיון במליאה ולקריאה טרומית על ידי המציעים שלהן. פשוט מחכות.

בקמפיינים של סבבי הבחירות האחרונים של מפלגת "כחול לבן", התעקשה מיקי חיימוביץw, שלימים הפכה לח"כית ויו"רית ועדת הפנים והגנת הסביבה, על הוספת סעיף קטן אך חשוב מאין כמותו למען בעלי החיים במצע המפלגתי, דבר שגם ככל הנראה תרם לתדמית המפלגה בעיני מצביעים רבים.
הסעיף מבטיח הפסקה מוחלטת של המשלוחים החיים, אולם מצע לחוד ומציאות לחוד - אלון שוסטר התמנה לשר החקלאות, מטעם אותה מפלגה ממש, אבל נראה שזכויות בעלי החיים לא ממש בראש מעיניו.

לאחר שחברי הכנסת המציעים החליטו שלא להיאבק למען החוק החשוב הזה, נגד תעשיית הבשר שמנסה למנוע את קידומו, הם העבירו באלגנטיות את השיח לנושאים חשובים אחרים בזכויות בעלי חיים. גם חוקים אלה חשובים ונועדו למנוע סבל, אך הם בסדר גודל קטן בהרבה מסוגיית המשלוחים החיים, כגון הפסקת השימוש בפרוות בביגוד, איסור ציד ועוד. מעל ל-546 אלף בעלי חיים שהובאו ארצה השנה למטרת שחיטה, לאחר שחוו צער בעלי חיים עצום במהלך המסע הארוך, הכרוך בצפיפות קשה ותנאים נוראיים, נשכחו כליל.

בעלי חיים מובלים לשחיטה. ישראל נגד משלוחים חיים, אתר רשמי
מצע לחוד ומציאות לחוד. עגלים מובילים לשחיטה/אתר רשמי, ישראל נגד משלוחים חיים

קצת לפני ההכרזה על הבחירות הקרבות וההתנצלות הצפויה (האם נקבל אחת כזו?) על כך שחוק איסור משלוחים חיים התמסמס, החליטו בקואליציה לסמן וי ולהקים צוות 'מריחה' בין משרדי הכולל פקידים ממשלתיים ממשרד החקלאות, החוץ ומשרד הבריאות. לפגישה אחת בלבד הוזמנו נציגי ארגוני זכויות בעלי חיים, כשבפועל בדיונים האלה ולא נאמר כלום. האליבי ניתן: "כינסנו צוות", "אנחנו פועלים לקדם את הפסקת המשלוחים", ומה בפועל? כלום. מה בכלל מטרת הפגישות האלה? הסמכויות של היושבים בה בנושא? לא נודע לנו.

עוד בוואלה!

1,700 ק"מ של גיהנום בדרך לצלחת שלנו: תיעוד נדיר מהמשלוחים החיים

לכתבה המלאה
בעלי חיים מובלים לשחיטה. ישראל נגד משלוחים חיים, אתר רשמי
בבחירות הבאות הנושא שוב יעלה על הפרק ויתנדף בהמשך. פרות מובלות לשחיטה/אתר רשמי, ישראל נגד משלוחים חיים

למרבה הבושה, התנהלו הפגישות (פרט לאחת) ללא ייצוג של הארגונים המובילים את המאבק במשלוחים החיים. לא פעם משרד החקלאות ביקש מארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" תיעודים לצורך ביצוע תחקיר ובדיקה. כן, המשרד שאמור לפקח על הבריאות של כל מה שמגיע לכאן ושפוגש אתכם בצלחות שלכם, למשרד הממשלתי הזה לא תמיד יש את הכלים לדעת מה קורה במשלוחי האוכל לכאן.

השבוע השתתפתי יחד עם מייסד הארגון בפעם הראשונה בפגישות המריחה, לאחר ששת המפגשים הקודמים. פגשנו בפקידים משלל משרדי ממשלה ובמספר פעילי זכויות בעלי חיים. נציגי חברי הכנסת, הנציגים שלנו, שאמורים לייצג את הנושא ולהוות מנוף לחץ על משרדי הממשלה, לא הגיעו. אף על פי שיו"רית ועדת הפנים והגנת הסביבה, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ, הצהירה על מאבקה בנושא ונתנה אמון בפגישות הללו כשהוחלט לקיימן, בחרה שלא להביא נציגים מטעמה לפגישות.

ברור שבזבוז הזמן המשווע הזה, נטול הפרוטוקולים ונעדר כל פרקטיות, לא יפיק משהו שייטיב עם בעלי החיים וברור שבמסגרת המריחה בקמפיין הבחירות הקרוב הנושא שוב יעלה על הפרק ויתנדף בהמשך. בעלי החיים ימשיכו לסבול סבל רב.

נתנאל שלר הוא דובר הארגונים "ישראל נגד משלוחים חיים" ו"חופש לבעלי חיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully