וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית פריז נקנסה על העסקת יתר של נשים במשרות בכירות

חוק בצרפת שנועד לצמצום הפערים המגדריים קבע כי יש להביא לשווין בתעסוקה, אך ראש עיריית פריז "פשעה" כשגייסה נשים ל-69% מהתפקידים הבכירים. היא אמרה כי הקנס, בגובה 90 אלף אירו, הוא "אבסורד ומסוכן". השרה האחראית לקנס הזמינה אותה לדון בדרכים לקידום העסקת נשים

ראש עיריית פריז, אן אידלגו במהלך הגרלת גביע העולם ברוגבי 14 בדצבמר 2020. AP
"אני שמחה להכריז שנקנסו". ראש עיריית פריז הידלגו/AP

עיריית פריז נקנסה ב-90 אלף אירו על כך שהעסיקה "יותר מדי נשים" בעמדות מפתח, בניגוד לחוק. 11 נשים לעומת חמישה גברים קודמו לתפקידים בכירים ב-2018, בעוד שחוק שעבר ב-2013 ונועד לצמצם את הפערים המגדריים קבע כי יש להביא לשוויון בתעסוקה.

ראש העיר, אן הידלגו, לעגה וגינתה את הקנס שהטיל המשרד לשירותים ציבוריים של צרפת. "אני שמחה להכריז שנקנסו", אמרה. לפי החוק, לא יותר מ-60% מהמינויים לתפקידי ניהול בשירות הציבורי יאוישו על ידי מגדר אחד. הידלגו הסוציאליסטית גייסה נשים ל-69% מהמשרות הבכירות. "ניהול העיירה, הפך לפתע, ליותר מדי פמיניסטי", לעגה.

ואולם, היא גם הדגישה כי עדיין יש פערים בקידום נשים לעמדות בכירות במדינה ואת הצורך להאיץ את ההתקדמות לעבר שוויון דרך מינוי יותר נשים מגברים. "הקנס הזה הוא אבסורד, לא הוגן, לא אחראי ומסוכן", תקפה.

השרה לשירותים ציבוריים, אמייל דה מונשלי, הגיבה לה בטוויטר, ואמרה כי החוק שונה מאז 2018. בשנה שעברה בוטלו הקנסות על מינוי יתר של נשים או גברים למשרות חדשות, כל עוד המאזן המגדרי לא נפגע. היא הזמינה את הידלגו לדון בדרכים לקידום נשים בשירות הציבורי ואמרה כי הקנס ישמש ל"פעולות קונקרטיות".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully