וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש אולי קצת הבנות עם שרון"

24.1.2003 / 15:18

כך השיב הרב עובדיה יוסף כשנשאל אם ש"ס קיבלה הבטחה כי תועדף על פני שינוי בהרכבת הממשלה; אמר ל"ידיעות אחרונות": אני לא חוזר בי - בעד שלום עם ביטחון אמיתי כדאי לוותר על שטחים

"הבטחה לא; יש אולי קצת הבנות" – כך אמר הרב עובדיה יוסף בתשובה לשאלה אם ש"ס קיבלה הבטחה מראש הממשלה, אריאל שרון, להעדיף אותה על פני שינוי בהרכבת הממשלה.

הרב עובדיה נשאל בראיון ל"ידיעות אחרונות" אם פסק ההלכה המפורסם שלו בדבר ההיתר למסור שטחים תמורת שלום כבר לא בתוקף, והשיב: "חלילה. ככוחי אז כוח גם עתה. אבל המצב הוא כזה: אנחנו רוצים שיהיה שלום של אמת. לא שלום של טרוריסטים. לא שיבואו ויהרגו אותנו בתוך בתינו. זה שלום זה? 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'. זה לא שלום, כמובן.

"אבל אני לא חוזר בי ממה שפירסמתי בשעתו, כי בעד שלום עם ביטחון אמיתי כדאי לוותר על שטחים. כל יהודי שווה עולם מלא. כל יהודי. ותשמע חביבי, זו דעתי על פי דעת התורה. ולא אמרתי את זה רק ביני לבין עצמי. בכל דבר אני דוגל באמרה 'מכל מלמדי השכלתי'. הייתי חבר בית הדין הגדול עם הרבנים ז'ולטי, גולדשמידט ואלישיב. אנשים גדולים וחכמים גדולים. דיברנו בזה כמה פעמים, והם הסכימו אתי".

בתשובה לשאלה אם הדברים נכונים גם לגבי ירושלים אמר הרב עובדיה: "לא. ירושלים זה משהו אחר. 'אל תגעו במשיחיי ובנביאיי אל תרעו".

על ביילין: "איפה הוא? בג'הינם"

על ההחלטה שקיבלה הממשלה השבוע לסגור את משרד הדתות אמר הרב עובדיה: "גם זה יהיה תלוי בכוחנו. אם יהיה לנו כוח חזק, לא יקום ולא יהיה, בעזרת השם. הם רוצים למנות רבנים רפורמיים – זה מה שיקרה אם המשרד ייסגר. הנה, ביילין רצה לסגור את המשרד. איפה הוא עכשיו? אה? איפה הוא? בג'הינם".

על רבין: "הוא אהב אותי"

הרב עובדיה נדרש בראיון ליחסיו עם ראשי ממשלה בשנים האחרונות. על יצחק רבין ז"ל אמר: "לא היה חודש שלא היה בא אליי לבית. כל חודש. ובשביל שאנשים לא יידעו על זה, הוא היה בא ב-12 בלילה. שותה תה, אוכל פיצוחים. הוא אהב אותי, ואני דיברתי אתו באהבה".

על שרון: "לא רואים אותו"

על שרון אמר: "מאז שנעשה ראש ממשלה ועד עתה ביקר אותי רק פעם אחת. היו לי כמה דברים לשלוח אליו, אבל הוא, לא רואים אותו". בל ייראה ובל יימצא. למי אשלח ועם מי אדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על דרעי: "יש אנשים שמסכסכים"

על יו"ר ש"ס לשעבר, הרב אריה דרעי, אמר: "מעולם לא היו יחסים גרועים בינינו. תמיד קיבלתי אותו באהבה. כשיצא מהכלא ישר בא אליי. בשבת אני נותן לו את העליה הכי מכובדת לתורה, שישי. אנחנו בידידות רבה...הוא בלבו מאוד עמנו. רק יש אנשים שמסכסכים קצת... אני ידיד שלו, אני אוהב אותו ואני לא רוצה להזיק לו".

על כדורי: "אני אוהב אותו"

על המקובל יצחק כדורי: אני אוהב אותו כמו שהוא אוהב אותי. ניסיתי לפגוש אותו אבל הסובבים אותו לא נתנו לי... אם היו נותנים לי לדבר עמו, אני בטוח שהיה מסכים אתי להצביע ש"ס".

על לפיד: "הוא לא חמור"

על יו"ר שינוי, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, אמר: "אם היה בא אליי, הייתי אומר לו 'ברוך הבא'. הייתי מדבר אתו יפה, ומוכיח לו שהוא שוגה בדרכו. הוא, ממה ששמעתי, איש חכם. הוא לא חמור. לא, הוא לא חמור. לכן נוכיח אותו במתק שפתיים ובלשון נועם. לא בפטישים בראש... אדבר אליו דברים טובים ולא בכעס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully