וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסנות דרום קוריאנית: מאסר למי שישלח עלוני תעמולה לצפון

15.12.2020 / 11:44

הפרלמנט העביר חוק שמטיל קנסות ומאסר על מי שיעביר מידע, כסף ופריטים אחרים דרך הגבול כפי שנהגו לעשות עריקים ופעילים עשרות שנים. זאת אחרי איומי אחותו של קים ורצונה של סיאול בשיפור היחסים. ארגוני זכויות אדם וחבר קונגרס גינו. "יעודד פרובוקציות נוספות של הצפון"

בווידאו: קוריאה הדרומית מחמירה את ההגבלות בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

דרום קוריאה אסרה אתמול (שני) על שליחת עלוני תעמולה לצפון קוריאה בהמשך לרצונה לשפר את יחסיה עם פיונגיאנג. עריקים ופעילים דרום קוריאנים אחרים שלחו בעשרות השנים האחרונות כרזות נגד המשטר מעבר לגבול המבוצר היטב, בדרך כלל עם בלונים או בבקבוקים שהושטו בנהרות לאורך הגבול. הם גם שולחים אוכל, תרופות, כסף, מכשירי רדיו והחסנים ניידים המכילים תכניות חדשות ודרמות דרום קוריאניות.

צפון קוריאה המבודדת זועמת על כך, ולאחרונה הגבירה את מתקפותיה נגד זה למרבה דאגתה של הממשלה בסיאול הרוצה לשפר את היחסים בחצי האי. אתמול עבר בפרלמנט תיקון לחוק פיתוח היחסים הבין-קוריאניים, האוסר על פיזור של חומרים מודפסים, סחורות, כסף ושאר פריטים בעלי ערך לאורך הגבול.

התיקון לחוק גם מגביל את שידורי התעמולה נגד הצפון שהושמעו ברמקולים בגבול כחלק מלוחמה פסיכולוגית נגד הצפון שבה דגל צבא הדרום, עד שהוציא את הציוד בעקבות פסגה שקיימו שתי הקוריאות ב-2018.

האיסור ייכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ומי שיפר אותו יעמוד בפני שלוש שנות מאסר בפועל או קנס של 30 מיליון וואן, שהם 27,400 דולר. השינוי אושר למרות ביקורת של ארגוני זכויות אדם ועריקים ומאמצי האופוזיציה לחסום את החקיקה של מפלגת השלטון של הנשיא מון ג'ה-אין, המעוניין לשפר את הקשרים החוצי גבולות. המפלגה מחזיקה ברוב גדול בפרלמנט.

בלון תעמולה נגד מנהיג הצפון קים ג'ונג און נשלח מהדרום מעבר לגבול, 26 במרץ 2016. רויטרס
בלון תעמולה נגד מנהיג הצפון נשלח מעבר לגבול, 2016/רויטרס

הצעת החוק הוגשה ביוני לאחר שקים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג הצפון קים ג'ונג און, אמרה שעל סיאול לאסור את שליחת העלונים או להתמודד עם "השלב הגרוע ביותר" ביחסים בין המדינות.

"הם מנסים להפוך את דבריה של קים יו ג'ונג לחוק", אמר טאי יונג-הו, חבר פרלמנט מהאופוזיציה ודיפלומט צפון קוריאני לשעבר, בנאום פיליבסטר שנמשך עשר שעות. הוא הוסיף כי הצעת החוק רק תעזור למשטר של קים להמשיך ולשעבד את אנשיו.

פארק סאנג-האק, עריק מהצפון שכבר איבד את רישיונו להפעיל ארגון השולח עלונים לצפון ועומד בפני חקירה, אמר כי לא יוותר על הקמפיין בן 15 השנים שלו. "אני אמשיך לשלוח עלונים האומרים את האמת מכיוון שלצפון קוריאנים יש זכות לדעת", אמר לרויטרס. "אני לא מפחד שיכלאו אותי".

פארק ועוד כ-20 ארגונים בדרום קוריאה הבטיחו לערער לבתי המשפט על החוק, בעוד שארגון משמר זכויות האדם כינה זאת "אסטרטגיה שגויה" של הדרום שנועדה לרצות את קים.

"שליחת העברות כספים למשפחות בצפון קוריאה הפכה לפשע, וזכויותיהן לקבל מידע מבחוץ נשללות", אמר הפעיל שין הי-סוק. "הפייסנות הזו רק עשויה לזמן פרובוקציות ודרישות צפון קוריאניות נוספות".
חבר הקונגרס הרפובליקני כריס סמית' גינה את התיקון לחוק "הלקוי והמפחיד" הקובע עונשי מאסר על מי שבסך הכול משתף מידע.

בתגובה לדבריו, אמר משרד האיחוד הדרום קוריאני, האחראי על היחסים עם הצפון, כי החוק הוא "מאמץ מינימלי להגנה על חייהם וביטחונם של תושבי אזור הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully