וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אם הייתי דיקטטור, היה לי יותר קל

19.12.2000 / 8:42

האלקטורים בחרו רשמית בבוש כנשיא הבא; בוש ערך סבב פגישות פוליטיות בוושינגטון; לראשונה הדמוקרטים מכריזים עליו כנשיא "לגיטימי"; אך גם הוא יודע שיתקשה לתפקד עם קונגרס חצוי

מי שלא האמין שזה באמת נגמר יכול סוף סוף להירגע. עכשיו זה סופי ומאושר: ג'ורג' וו. בוש הוא הנשיא הבא של ארה"ב. חבר האלקטורים בארה"ב בחר אמש רשמית בבוש לנשיאה של אמריקה.

אמש פתח בוש בסבב פגישות פוליטיות בוושינגטון לפני כניסתו לבית הלבן. הוא נועד עם שני המנהיגים הרפובליקנים ושני המנהיגים הדמוקרטים בקונגרס. המנהיגים הדמוקרטים הביעו את נכונותם לפיוס לאחר הקרב המשפטי המייגע שעבר על ארה"ב. הם גם קראו לבוש בפעם הראשונה נשיא נבחר "לגיטימי". בוש חזר והדגיש את הצורך להגיע לפיוס בפוליטיקה ובחברה האמריקאית.

הנשיא הנבחר נפגש גם עם נגיד הבנק המרכזי, אלן גרינשפאן. בוש אמר כי הוא מתכוון למלא את הבטחתו לבוחריו ולקצץ במהלך עשר שנים טריליון ו-300 מיליארד דולר מהמסים שמשלמים אזרחי ארה"ב.

היום הוא צפוי להיפגש עם הנשיא היוצא, ביל קלינטון, ועם יריבו לשעבר סגן הנשיא, אל גור. אתמול נפגשה רעייתו של בוש, לורה, עם הסנאטורית החדשה של ניו יורק והגברת הראשונה היוצאת, הילארי קלינטון, בבית הלבן.

לבוש לא צפויה כהונה קלה כנשיא ארה"ב, עם קונגרס כמעט חצוי בין דמוקרטים לרפובליקנים. אולם כרגע, כשהוא עדיין מלא בחדוות מנצחים, בוש מרשה לעצמו להתבדח בנושא. בשיחה עם חברי מפלגתו הוא אמר שעלולים להיות מצבים בהם הוא יצטרך לכופף כמה ידיים. "אם זו היתה דיקטטורה, זה היה הרבה יותר קל, כל עוד אני הייתי הדיקטטור", אמר בוש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully