וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 חברות לוגיסטיקה ישראליות נפגעו ממתקפת סייבר

13.12.2020 / 12:36

אחת החברות, אוריין, דיווחה לבורסה על דליפת מידע, המשותפת ככל הנראה לה ולעוד עשרות לקוחות של ספקית התוכנה עמיטל, שעובדת בעיקר עם חברות העובדות עם המכס. בכיר בענף הסייבר: כיוון שאין בקשת כופר, ייתכן שמדינה או גורמים עוינים עומדים מאחורי הפריצה

בווידאו: מנכ"ל שירביט מצהיר שהם פועלים לחזרה מהירה לפעילות/מערכת וואלה! NEWS

חברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין אישרה היום (ראשון) כי היא נפגעה ממתקפת סייבר, ודיווחה על כך לבורסה. לדברי "אוריין", היא אחת מ-40 חברות, כולן לקוחות של חברת התוכנה עמיטל, שנפגעו בפריצה שכוונה אל חברה זו.

חברת עמיטל היא חברת תוכנה המשווקת תוכנות לחברות העוסקות בעמילות מכס, מה שהוביל לחשש כבד כי המתקפה תשבש את שחרור החבילות והמשלוחים לישראל, לרבות אצל הצרכנים הפרטיים והעסקים. עם זאת, בעמיטל הדגישו כי בשלב זה לא קיים חשש לשיבוש במסירת החבילות.

מתקפת סייבר של האקרים, אילוסטרציה. רויטרס
בעמיטל הדגישו כי בשלב זה לא קיים חשש לשיבוש במסירת החבילות/רויטרס

"בשבוע שעבר זיהתה אוריין, לאחר קבלת התראה מאחד מספקי התוכנה שלה (עמיטל), כי כתוצאה מאירוע סייבר שהחל אצל עמיטל, דלף מידע השמור באחד משרתי אוריין, כפי שאירע, למיטב ידיעת החברה, לכ-40 לקוחות נוספים של עמיטל. בעקבות פעולות שנקטה אוריין, הופסקה דליפת המידע מספר שעות לאחר מועד הגילוי", נמסר בדיווח לבורסה מטעם חברת אוריין.

עוד בוואלה!

איך ניתן להתגונן ולמי לפנות במקרה סחיטה: מדריך למתקפות סייבר

לכתבה המלאה

בחברה הודו כי אינם יודעים אילו נתונים דלפו. "אוריין ביצעה חקירה מקיפה, לרבות מול עמיטל, ויש בידה הערכות באשר לסוג המידע שדלף, אך אין בידה מידע באשר לזהות הנתונים שדלפו. אנו פועלים בתיאום עם מערך הסייבר הלאומי, [החברה] תגברה ותמשיך לתגבר את מערך אבטחת המידע, וזאת כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. האירוע לא השפיע על פעילותה השוטפת של אוריין, ומתן השירותים ללקוחותיה המשיך, וממשיך למועד דוח מידי זה, במהלך העסקים הרגיל", הוסיפו.

גורמים בכירים בתעשיית הסייבר מעריכים כי היות שאין דרישת כופר כנהוג במתקפות כאלו, ייתכן ומי שעומד מאחורי הפריצה היא מדינה או גורמים עוינים אחרים, ולא האקרים שמטרתם לדרוש כסף מהחברה, בדומה למה שנראה כמו במתקפה על שירביט.

פרטי לקוחות שירביט שהודלפו, 5 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
פרטי לקוחות שהודלפו בפריצה לשירביט/אתר רשמי, -

בשבוע שעבר פתחה יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה לאיתור האקרים שפרצו למחשבי שירביט. חברי קבוצת Blackshadow דורשים מחברת הביטוח לשלם לה מיליוני דולרים בביטקוין - אחרת ימכרו את המידע שברשותם. החקירה נפתחה לאחר ששירביט הגישה תלונה במשטרה ביום חמישי שעבר במטרה לאתר את זהות ההאקרים שפרצו למחשבי החברה, והדליפו מהם נתונים על עשרות אלפי מבוטחים ועובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully