וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני לאומי: קיימת סכנה ליציבות המחירים במשק

ליאור כגן

24.1.2003 / 9:59

מעריכים כי קליין עשוי להעלות ריבית; ממליצים על השקעה במכשירים צמודים לטווח קצר-בינוני ובמק"מ

"5 הוא אינו מספר קסם והנגיד כמובן אינו מחויב להפעיל את 'נשק הריבית' בשער זה או אחר, אך ככל שתגבר הסכנה על יציבות המחירים, כך יגבר הסיכוי להעלאת ריבית. בשלב זה כבר קיימת סכנה ליציבות המחירים, נוכח ההתחזקות המהירה של המט"ח (בפרט היורו) והעלייה החדה במחירי הנפט, שלהם השפעה גדולה על המדד", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. לנוכח הסכנה ליציבות מחירים ממליצים כלכלני הבנק על השקעה במכשירים צמודים לטווח קצר-בינוני.

כלכלני לאומי מציינים כי ליורו השפעה לא מבוטלת על התפתחות המחירים במשק. בסקירתם הם מציינים כי הסחר עם האיחוד האירופי היווה כ-30% מהיצוא, 40% מהיבוא ו-52% מהגירעון המסחרי ב-2002. זאת, לעומת הסחר עם ארה"ב, שהיווה 31% מהיצוא ו-22% מהיבוא בתקופה זו. "ניתן לראות כי היקף היבוא עם אירופה מכפיל כמעט את היקף היבוא עם ארה"ב, כמו גם חלקו של הגוש האירופי מסך הגירעון המסחרי של ישראל הנו הגדול ביותר", מסבירים כלכלני הבנק.

כלכלני הבנק ממליצים על השקעה במק"מים. בסקירתם הם כותבים כי המק"מים רשמו בשבוע השבוע ירידות שערים שלא נראו מספר חודשים ובכך המק"מים לטווח של 10-12 חודשים הגיעו לתשואה של 8.7%. כלכלני הבנק מסבירים את ירידות השערים בתיקון טכני על רקע העליות החדות שנרשמו בסיום 2002 ועל רקע הפיחות בשער השקל.

כלכלני הבנק מציינים כי הפעילים בשוק המניות חוששים מהתפתחויות שליליות ולכן הבורסה נמצאת ברמות שפל. אולם, בבנק לאומי מעריכים כי המשקיעים מחפשים סיבה לתיקון כלפי מעלה במחירי המניות. "התגברות הסיכוי לממשלת אחדות רחבה ו/או דחייה של המתקפה בעיראק עשויים לעשות את העבודה ולשלוח את הבורסה לתיקון", כותבים כלכלני הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully