וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 58 במצב קשה לאחר שאכלה פטריות שליקטה ביער ירושלים

האישה ובעלה נוהגים לקטוף פטריות זה שנים ארוכות, ולהכין מהן מרק. לאחר שסבלה מהקאות, כאבי בטן וחולשה קשה, היא הגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים, וכעת היא מורדמת ומונשמת. "הפטריה הרעילה דומה לאלו שאנו קוטפים תמיד. היזהרו מכל הלב, אשתי בסכנת חיים", אמר בן זוגה

בווידאו: חתונה על גג בית החולים כדי שאבי החתן החולה בקורונה יוכל להשתתף/מערכת וואלה! NEWS

תושבת ירושלים, בת 58, אושפזה הלילה (חמישי) בבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה, ככל הנראה לאחר שאכלה פטרייה רעילה.

בבירור שערכו רופאי חדר המיון בבית החולים עם האישה, התגלה כי היא הכינה קדרת מרק מפטריות שקטפה עם בעלה ביער ירושלים, וכשישה אנשים נוספים אכלו ממנו. כבר באותו הערב החלה לחוש ברח, ולאחר כמה ימים אובחנה במוקד רפואי שכונתי כסובלת מהתייבשות. על אף האבחנה, ביקשה האישה להגיע לחדר מיון, ושם התלוננה על הקאות, כאבי בטן וחולשה קשה.

"לאור הסיפור של האישה והתסמינים הברורים מהם סבלה, הצוות חשד כי מדובר בהרעלה כתוצאה מאכילת מפטרייה רעילה", הסבירה ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, מנהלת חדר המיון. "מצבה כעת קשה, היא סובלת מפגיעה רב מערכתית בכבד, בכליה ואף מפגיעה קשה בלב, ומטופלת ביחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת".

לדברי ד"ר סלאמה-יוסף, חלק מהאנשים הנוספים שאכלו מהמרק חשו אף הם שלא בטוב. בעלה של האישה הגיע אף הוא להיבדק, אך לא התגלו אצלו סימני הרעלה.

הפטריה המורעלת שגרמה להרעלתה של בת 58 מירושלים 10 בדצמבר 2020. ---, אתר רשמי
סכנת חיים. הפטריות הרעילות/אתר רשמי, ---

צוות בית החולים אסף מבני הזוג תמונות של הפטריות הרעילות. "ייתכן וחל בלבול מצער ומאוד מסוכן בין הפטריות המותרות לאכילה, לבין פטריות מאוד דומות - ככל הנראה מסוג רעיל של אמניטה", הסבירה ד"ר סלאמה-יוסף והזהירה את הציבור מטעויות דומות. "אני קוראת לכל המטיילים, גם מי שמנוסים יותר בזיהוי, היזהרו מפטריות שאחרי הגשם. הדמיון בין פטריות מותרות לאכילה לבין אלו המסוכנות יכול להוביל לטעויות מצערות, לקריסת מערכות ולסכנת חיים של ממש".

בעלה של האישה סיפר כי הוא ואשתו מלקטים פטריות באופן קבוע כבר שנים ארוכות, וכי אשתו נוהגת להכין מהן מרק. "אני מכיר היטב את סוגי הפטריות, ויודע לזהות פטריות רעילות ולא ראיתי משהו חריג כשניקיתי אותן לקראת הבישול", סיפר, "כשהראו לי את התמונה של הפטרייה הרעילה נדהמתי, לנוכח העובדה שהיא מאוד דומה לפטריות שאנחנו קוטפים ואוכלים רבות".

גם הוא ביקש להזהיר את הציבור. "אני קורא לכולם מכל הלב, תיזהרו. אני עתיר ניסיון ועם המון ידע ובכל זאת נתקלתי לראשונה בחיי בפטרייה רעילה שלא זיהיתי, שכרגע מעמידה את אשתי בסכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully