וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: כל 5 ימים נפתח תיק על הטרדה מינית

24.1.2003 / 7:49

נתונים רשמיים שהגיעו ל"מעריב" מעידים על התגברות הפשיעה בצה"ל בשנים האחרונות; בכל 5 דקות מבצעת המשטרה הצבאית מעצר; כל 20 דקות נקלט חייל סדיר או מילואים בבתי הכלא הצבאיים

בצה"ל נאלצים להתמודד לא רק עם הפעילות המבצעית השוחקת, אלא גם עם ריבוי עבירות משמעת שונות המתבצעות על ידי חיילים וקצינים.

על פי נתונים רשמיים שהגיעו לידי "מעריב", בכל חמישה ימים פותחת המשטרה הצבאית תיק בגין עבירות של הטרדה מינית. מבסיסי צה"ל השונים נגנב בכל שלושה ימים כלי נשק או אמצעי לחימה אחר. מהנתונים עולה עוד, שבכל יומיים מוכרז חייל צה"ל כ"נעדר" ובכל 40 דקות מוכרז "עריק". בצה"ל מנסים להתמודד עם התגברות תופעת הפשיעה ובכל חמש דקות מבצעת המשטרה הצבאית מעצר. בתי הכלא הצבאיים קולטים בכל 20 דקות חייל או קצין במילואים ובסדיר.

למרות המאמצים להעמיד לדין את מי שעברו על החוק, כ-3,000 עריקים בסדיר ובמילואים שלא התייצבו לשירות מילואים, מסתובבים חופשי. על פי נתוני הצבא, בכלא ארבע, הנחשב לכלא הצבאי הגדול ביותר, חלה בשנתיים האחרונות עלייה של 24% במספר הכלואים. מרבית הכלואים נשפטו לאחר שנעדרו מהשירות או השתמשו בסמים.

גורם בכיר בצה"ל הדגיש, כי הסיבה המרכזית למספר העריקים
הגבוה היא החרפת המצב הכלכלי במדינה, והצורך של חיילים לסייע בפרנסת משפחתם. בתי הכלא מתקשים לקלוט את מספר האסירים הרב ועומדים על תפוסה מלאה. בשל זאת, ירד בתקופה האחרונה בצורה חדה מספר המבצעים היזומים ללכידת עריקים.

על מנת להילחם ב'פשיעה הצה"לית' הוגדל בשנים האחרונות באופן משמעותי מספר החיילים העוסקים באיסוף מודיעין במשטרה הצבאית. בעזרת הפעילות המודיעינית התגלו כ-40% מכלי הנשק שנגנבו מצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully