וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך טייוואן מנצחת את הקורונה? עם קנס של 3,500 דולר למפר סגר, למשל

האי שבו חיים 23 מיליון בני אדם אבחן 716 איש בלבד לאורך השנה האחרונה, בזכות מדיניות בדיקות ואיתור מאסיבית. מהגר עבודה מהפיליפינים, שיצא למשך שמונה שניות מחדר במלון שבו היה בבידוד

בווידאו: טייוואן מטילה חובת עטית מסכה/צילום: רויטרס

הרשויות בטייוואן הטילו קנס בגובה 3,500 דולר על אדם שהפר את סגר הקורונה במשך שמונה שניות בלבד. האיש, מהגר עבודה מהפיליפינים, היה בהסגר בבית מלון בעיר קאושיונג כשיצא לזמן קצר מחדרו למסדרון. מחלקת הבריאות בעיר מסרה לסוכנות הידיעות המרכזית של טייוואן כי האיש נתפס במצלמות האבטחה על ידי צוות המלון, שיצר קשר עמה. המחלקה קנסה אותו במאה אלף דולר טייוואני, שהם כ-3,500 דולר.

על פי כללי הסגר בטייוואן, אסור לצאת מהחדר, לא משנה לכמה זמן. על פי מחלקת הבריאות, על מי שבסגר לא לחשוב שהוא יתחמק מהקנסות אם רק יצא מחדר המלון שלו. היא אמרה כי בעיר יש 56 מלונות למבודדים, שבהם כ-3,000 חדרים בסך הכול.

טייוואן זכתה לשבחים רבים בעולם על גישתה במאבק במגיפה. היא לא השיתה סגר כללי, ולא פגעה בזכויות אזרחיות כפי שעשתה סין. בייג'ינג, הרואה באי מחוז מורד ומאיימת להחזיר את השליטה עליו גם באמצעים צבאיים, התנגדה להשתתפותו בפורומים בינלאומיים על הקורונה.

חיי היומיום בטייוואן, תחת מגבלות הקורונה. 29 בנובמבר 2020. AP
הצלחה בינלאומית. אנשים עם מסיכות בטייוואן/AP

המדיניות של טייוואן התמקדה בתגובה מהירה. היא החלה לבדוק נוסעים שהגיעו בטיסות ישירות מווהאן, מקור התפרצות הנגיף בסין, כבר ב-31 בדצמבר, עוד כשהנגיף היה בעיקר נושא לשמועות. הממשלה אף השקיעה במערך בדיקות מאסיבי ובאיתור מגעים יעיל. לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, העוקבת אחרי התפשטות המגיפה בעולם, האי שבו חיים 23 מיליון בני אדם אבחן רק 716 נדבקים בקורונה בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully