וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה תובע את מאשימיו באחריות לפיצוץ בנמל ביירות

5.12.2020 / 10:26

הארגון השיעי פתח בהליכים משפטיים נגד מחוקק נוצרי לשעבר ומפלגה נוצרית, שקישרו אותו לאסון שפקד את בירת לבנון באוגוסט. הם רמזו כי כלי נשק של חיזבאללה הובילו להרס האדיר, ולמותם של יותר מ-200 איש. "עוזרים לממשל האמריקני לרדוף את חיזבאללה"

בווידאו: אל-חרירי מודה על ההחלטה להעניק לו את המנדט להרכיב ממשלה בלבנון/צילום: רויטרס

חיזבאללה הודיע אתמול (שישי) כי הוא תובע חבר פרלמנט נוצרי לשעבר ואתר המזוהה עם מפלגה נוצרית על הוצאת דיבה, אחרי שהאשימו את הארגון השיעי באחריות לפיצוץ ההרסני בנמל ביירות.
הנציג המשפטי של חיזבאללה, איברהים מוסאווי, אמר כי ההאשמות, שהועלו על ידי פארס סעיד ואתר האינטרנט של מפלגת הכוחות הלבנוניים הימנית, מטעות.

מוסאווי, שהוא גם חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה, אמר במסיבת עיתונאים מחוץ לבית המשפט כי ההאשמות מאיימות על השלום החברתי בלבנון, בתקופה שבה ארצות הברית מפעילה לחץ מירבי על מפלגתו ועל בעלי בריתה. וושינגטון מגדירה את חיזבאללה ארגון טרור, והיא החריפה את הסנקציות עליה ועל בעלי בריתה הפוליטיים בלבנון.

הפיצוץ האדיר בנמל ביירות ב-4 באוגוסט נגרם מהתלקחות של כ-3,000 טונות של אמוניום חנקתי, שאוחסן במחסן נמל בניגוד לנהלים במשך שש שנים. בפיצוץ נהרגו יותר מ-200 בני אדם ונפצעו מעל 6,000 איש. חלקים נרחבים בבירה נחרבו. מאז, חלק מיריביו הפוליטיים והאזרחיים של חיזבאללה האשימו אותו בהחזקת החומרים הכימיקלים הנפיצים בנמל. הארגון הנתמך על ידי איראן הוא היחיד ששמר על אמצעי הלחימה שלו לאחר סיום מלחמת האזרחים בלבנון ב-1990.

נמל ביירות, לבנון, לאחר הפיצוץ, 4 באוגוסט 2020. AP
חלקים נרחבים מהעיר נהרסו. נמל ביירות אחרי הפיצוץ, אוגוסט/AP

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה דחה את ההאשמות האלו, ולא עלו שום הוכחות שקשרו את הארגון לכך. עם זאת, ארבעה חודשים לאחר הפיצוץ, החקירה הרשמית טרם סיפקה הסברים מניחים את הדעת למה שקרה או הטילה אחריות על גורם בכיר כלשהו. משפחות הקורבנות דורשות חקירה בינלאומית. בלבנון, רק לעתים רחוקות ממצים את הדין עם מבצעי פיגועים ומעשי אלימות אחרים.

מסמכים רשמיים הראו כי רשות הנמלים, סוכנויות הביטחון וההנהגה הפוליטית היו מודעות כולן לאחסונם של החומרים המסוכנים בנמל. לפי הדיווחים, נמל ביירות הוא בין מוקדי השחיתות הגדולים בלבנון. סעיד, חבר הפרלמנט לשעבר, טען בספטמבר כי מאגרי נשק של חיזבאללה בנמל הובילו לפיצוץ.

"כשהממשל האמריקני ממוקד ברדיפה אחרי חיזבאללה ובלחץ על ממשלות להכניס אותו לרשימת הטרור, אתה מגלה שיש גורמים פנימיים וחיצוניים שעוזרים לכך", אמר מוסאווי.

סעיד אמר כי אין לו תגובה על התביעה נגדו, והוסיף כי עורכי דינו יידרשו לכך ביום שני. ממפלגת הכוחות הלבנוניים טרם נמסרה תגובה.

מוסאווי אמר כי הוא מתכנן להגיש כתב אישום גם נגד בהאא אל-חרירי, אחיו של ראש הממשלה המיועד סעד אל-חרירי, החי בגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully