וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהפך את אתגר דלי הקרח לתופעה עולמית מת מ-ALS בגיל 37

פטריק קווין הלך לעולמו בעקבות מחלת ניוון השרירים ממנה סבל. ב-2014 היה פעיל בולט בקמפיין הוויראלי, שהצליח לגייס 220 מיליון דולר לצורך מחקר והעלאת מודעות ל-ALS. תומכיו ספדו לו: "נזכור אותו לעד בזכות ההשראה ואומץ הלב שלו"

בווידאו: אחד מיוזמי "אתגר דלי הקרח" הלך לעולמו/צילום: רויטרס

פטריק קווין, אחד הפעילים הבולטים של קמפיין גיוס הכספים הפופולרי "אתגר דלי הקרח" למען חקר מחלת ה-ALS, הלך לעולמו בגיל 37 מהמחלה. קווין, תושב ניו יורק, שחלה במחלת ניוון השרירים הקשה בשנת 2013, מת ביום ראשון - כך פורסם בעמוד הפייסבוק שלו.

"בצער רב אנחנו נאלצים לבשר על לכתו של פטריק מוקדם יותר הבוקר. נזכור אותו לעד בזכות ההשראה ואומץ הלב שלו במאבקו המתמשך במחלת ה-ALS", כתבו תומכיו בעמוד הפייסבוק שלו.

פטריק קווין מיוזמי אתגר דלי הקרח. רויטרס
מת מהמחלה כשבע שנים לאחר שחלה. פטריק קווין/רויטרס

קווין אמנם לא היה המייסד של אתגר דלי הקרח, אך היה דמות בולטת שהפך את הקמפיין לוויראלי יחד עם משפחתו וחבריו. בקמפיין האתגר, שהחל בקיץ 2014, גויסו 220 מיליון דולר לטובת חקר המחלה.

אתגר דלי הקרח נועד להגביר את המודעות למחלה חשוכת המרפא. המשתתפים באתגר פרסמו סרטונים שלהם ברשתות החברתיות, כשהם שופכים על עצמם דלי מלא במי קרח. לאחר מכן, המשתתפים באתגר נהגו לאתגר אחרים להשתתף, וכן לתרום סכומי כסף למחקר.

אתגר דלי הקרח: מארק צוקרברג שופך על עצמו דלי קרח. פייסבוק, צילום מסך
מייסד פייסבוק מארק צוקרברג באתגר דלי הקרח, 2014/צילום מסך, פייסבוק

באתגר השתתפו גם ידוענים רבים ברחבי העולם, ובהם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן, אופרה ווינפרי, ליידי גאגא וגם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully