וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למאסר? סרקוזי עומד לדין על מתן שוחד לשופט

עודכן לאחרונה: 1.3.2021 / 12:00

נשיא צרפת לשעבר עשוי להישלח לעד עשר שנות מאסר, אם יורשע בפרשה שבה הוא מואשם בהבטחת משרה יוקרתית לשופט תמורת מידע פנימי על חקירותיו. סרקוזי מעורב בעוד שורת פרשות פליליות, כולל קבלת מימון מקדאפי, אך טוען לרדיפת מערכת המשפט: "אני לא נוכל"

בווידאו: תחילת משפטו של סרקוזי שעומד לדין על מתן שוחד/צילום: רויטרס

משפטו של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, העומד לדין על ניסיון לשחד שופט, החל היום (שני) במה שעשוי לבשר על סיום משפיל לקריירה שלו העמוסה בהסתבכויות משפטיות. הוא לא הראשון בנשיאי צרפת שעומד לדין - היה זה קודמו והמנטור הפוליטי שלו ז'אק שיראק שהורשע במעילה - אך הוא הראשון שמואשם בעבירות שחיתות. הוא רשם תקדים נוסף ב-2014, כשנעצר לצורך תשאול.

הוא נאבק לסגירת התיק בשש השנים האחרונות, ואמר כי הפרשה לא תיזכר בספרי ההיסטוריה. "אני לא נוכל", אמר לפני המשפט הנשיא לשעבר בן ה-65, שהיה אחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בצרפת. סרקוזי לא מסר הצהרה בפני העיתונאים עם הגעתו לבית המשפט בפריז, כשהוא עוטה מסיכה ולבוש בחליפה. הדיון ננעל במהירות ויחודש ביום חמישי, בשל בדיקות רפואיות של השופט ג'ילברט אזיברט בן ה-73 ,שלא היה נוכח היום בשל מצבו.

התביעה מאשימה את סרקוזי בהבטחה לשופט למשרה יוקרתית במונקו, תמורת מידע פנימי על חקירה נפרדת על קבלת כספים לא חוקיים מהיורשת של חברת לוריאל, ליליאן בטנקור, בזמן הקמפיין הנשיאותי שלו ב-2007. חלק מהראיות הגיעו מהאזנות שנעשו לשיחות בינו לבין פרקליטו הוותיק תיירי הרצוג. אלו קיבלו אישור כחלק מחקירה אחרת, העוסקת בכספים שהועברו מלוב לקמפיין של סרקוזי.

נשיא צרפת לשעבר סרקוזי מגיע למשפטו, פריז, צרפת, 23 בנובמבר 2020. רויטרס
כיהן במשך קדנציה אחת. סרקוזי מגיע לבית המשפט, היום/רויטרס

החקירה הזאת נמשכת, אף שהחודש זכה סרקוזי לחדשות טובת כשהטוען העיקרי נגדו נסוג מטענתו המרכזית להעברת מיליוני אירו במזומן מהרודן מועמר קדאפי. סרקוזי והרצוג טוענים שההאזנות הפרו את הפרטיות שביחסי לקוח ועורך דין, אך בתי המשפט דחו זאת.

העונש המירבי העומד בפני סרקוזי הוא עשר שנות מאסר, וקנס של מיליון אירו. הרצוג עומד בפני אישומים דומים של שוחד ושיבוש חקירה. המשפט צפוי להימשך עד 10 בדצמבר.

החוקרים גילו כי סרקוזי השתמש בשם בדוי - פול ביסמוט - כדי לקנות טלפון לטובת שיחות חשאיות עם עורך דינו. הצמד דן בפנייה לאזיברט, שלטענת התובעים קיבל משימה להשיג מידע על מנת להשפיע על חקירת פרשת בטנקור לטובת סרקוזי. בתמורה, סרקוזי היה אמור להשתמש בקשרים שלו כדי לנסות להשיג לאזיברט משרה במונאקו.

"אני אגרום לו להתקדם", אמר סרקוזי להרצוג, לפי התביעה, שהשוותה את מעשיו לאלו של "עבריין מנוסה". ואולם, בהמשך נראה שסרקוזי נסוג מהתכנית. היה זה סימן, לטענת התובעים, לכך שהוא ועורך דינו קיבלו מידע מבפנים על האזנות הסתר.

"אלו שברי משפטים שהוצאו מהקשרם", אמר אתמול בריאיון לרדיו עורך דינו של הרצוג, פול-אלברט איווינס. הוא כינה זאת "שיחות בין חברים ותיקים מאוד".

עוד בוואלה!

מאיראן ועד סרקוזי: ההתערבויות הפוליטיות שהובילו לסנקציות מצד פיפ"א

לכתבה המלאה

"מסע נקמה"

סרקוזי, עורך דין בהכשרתו, מאשים את מערכת המשפט ב"מסע נקמה" נגדו, משום שהוא שניסה להגביל את סמכויות השופטים והאשים רבים בכך שהם נוקטים יד רכה מדי ביחס לעבריינים.

הוא אמור לחזור לבית המשפט במרץ יחד עם 13 אנשים נוספים, באשמת עבירות מימון קמפיין במהלך ניסיונו להיבחר מחדש ב -2012. התובעים מאשימים את הצוות של סרקוזי בהונאה עם חשבוניות מזויפות שאורגנה על ידי חברת יחסי ציבור. הוא הוציא קרוב ל43 מיליון אירו על הקמפיין, כמעט פי שניים מהמגבלה החוקית.

הסבך המשפטי הממושך סיכל את ניסיון הקאמבק שלו בבחירות לנשיאות ב-2017, אך סרקוזי רכב על גל פופולריות מחודש מאז הודיע על פרישתו מהפוליטיקה ב- 2018 וקיבץ תומכים נלהבים בהופעותיו הפומביות. בקיץ נרשמו תורים ארוכים כדי שיחתום על ספרו, "זמן הסערות", שהיה בראש רשימות רבי-המכר בצרפת במשך שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully