וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ישראלים נהרגו בפיגוע ירי דרומית לחברון

24.1.2003 / 0:01

מחבלים ירו לעברם כשנעו על הציר; פרמדיקית: לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם; המחבלים נמלטו כנראה לאזור יטא; החמאס: אנשינו לקחו את נשקיהם; ח"כ הנדל: למחוק את השכונה ממנה יצאו

3 ישראלים נהרגו הלילה בפיגוע ירי סמוך לצומת הכבשים, ליד בית חגי - מדרום לחברון. בקול ישראל דווח כי חוליה של שני מחבלים פתחה לעבר השלושה בירי מהמארב. הישראלים נפצעו קשה וכוחות ההצלה שהגיעו למקום לא הצליחו להצילם. החמאס לקח אחריות על הפיגוע. בהודעתו התגאה הארגון כי אנשיו לקחו כלי נשק מההרוגים. שר הביטחון, שאול מופז, קיים אמש הערכת מצב עם ראשי צה"ל, ושוחח גם עם ראש הממשלה, אריאל שרון אך הקבינט לא יכונס, ככל הנראה, לישיבת חירום.

מבדיקה ראשונית עולה כי הישראלים נעו על הציר ואז נפתחה לעברם האש הקטלנית. כוחות גדולים של צה"ל ערכו במהלך הלילה סריקות נרחבות אחר המחבלים. מנכ"ל משרד התיירות ותושב האזור, אהרון דומב, העריך כי המחבלים ברחו לעיירה יטא, דרומית לחברון. על העיירה הוטל עוצר. דבורה, פרמדיקית שטיפלה בשלושת הישראלים שנהרגו בפיגוע, סיפרה כי "לצערינו, לא היה לנו מה לעשות חוץ מלקבוע את מותם. הם נורו כנראה מטווח קרוב ונפגעו מכדורים רבים", אמרה לקול ישראל.

לעבר נגמ"ש ישראל שסייר בחברון נפתחה אש, איש לא נפגע. אחד הכוחות שהשתתף בסריקות נתקל במחבלים ליד צומת תות וניהל עימם חילופי ירי אך הם הצליחו להימלט.

בחודשים האחרונים הפכה חברון למרכז הפיגועים בגדה. ביום שישי האחרון נהרג נתנאל עוזרי כשמחבל חדר לביתו בגבעת החרסינה. בפיגועים קודמים נהרגו 12 אנשי כוחות הביטחון במארב ירי וחייל וחיילת במשטרה הצבאית מירי על עמדתם בחברון. ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי) קרא לראש הממשלה, אריאל שרון, "למחוק" בעקבות הפיגוע את השכונה ממנה יצאו המחבלים.

פצצת מרגמה נורתה אמש לעבר יישוב ישראלי בצפון הרצועה - איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק. מאוחר יותר נורה טיל קסאם לעבר קיבוץ מדרום לאשקלון. גם במקרה זה לא היו נפגעים.

מחבל מחופש לאשה נתפס בצפון הרצועה

פלסטינים ירו אתמול בשעות הערב המוקדמות לעבר רכב ישראלי ליד ההתנחלות שילה, מזרחית לאריאל - אין נפגעים. הקליעים פגעו במכונית. הפלסטינים דיווחו כי חיילי צה"ל עצרו בטול כרם פעיל תנזים שהיה מעורב בנסיון להחדיר מכונית תופת לתחום ישראל ואף שלח מתאבדת לפיגוע. בקול ישראל דווח כי האיש, האני אבו למון, נעצר בתוך מועדון ביליארד עם כמה מחבריו.

מוקדם יותר ירו פלסטינים פעמיים לעבר אוטובוס ישראלי ליד פדואל שבאזור טול כרם. איש לא נפגע, אך לאוטובוס נגרם נזק. האוטובוס נסע מפדואל לאחד היישובים באזור ואז בוצע הירי לעברו. לאחר שהמשיך בדרכו ואסף נוסעים נורתה לעברו אש ממקום נוסף.

אתמול לפני הצהריים נתפס פלסטיני שהיה בדרכו לבצע פיגוע כשהוא מחופש לאשה, בדוגית שבצפון רצועת עזה. בקול ישראל דווח כי האיש פתח באש לעבר חיילים וניסה להימלט אל התחום הפלסטיני. ברשותו נמצאו רובה, מחסניות ורימוני יד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully