וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסניגורים: הפרקליטה הדליפה בשם זכות הציבור לדעת

23.1.2003 / 17:58

עו"ד רזניק: גלט-ברקוביץ' חששה מהתמסמסות החקירה והיתה מדליפה המסמך גם אם היה מדובר ביו"ר העבודה; משרד המשפטים: שום מכבסת מילים לא תעזור, היא מעולם לא טענה שהיה עיכוב בחקירה

משרד המשפטים הגיב הערב על דברי פרקליטה של עו"ד ליאורה גלט-ברקוביץ', שהודתה כי הדליפה את המסמך לגבי חקירת ההלוואה שקיבל ראש הממשלה, אריאל שרון. בתגובה נכתב כי דברי הפרקליט מהווים "מקצה שיפורים" להודאתה החד משמעית של החשודה.

"שום מכבסה של מילים לא תשנה את ההודאה, לפיה ההדלפה נעשתה ממניעים אידיאולוגיים-פוליטיים. בשום שלב בחקירתה לא טענה הפרקליטה שהדליפה כי חשבה שיש עיכוב כלשהו בחקירה", נאמר. לדברי דובר המשרד, "על אף הפיתוי להביא כלשונם חלקים מהודאתה של הפרקליטה, המשרד לא יעשה כן".

כתב "הארץ", צבי הראל, ושירות "הארץ" מוסיפים:

מוקדם יותר הערב כינסו עורכי דינה של גלט-ברקוביץ', יהושע רזניק וז'אק חן, מסיבת עיתונאים מאולתרת. השניים מסרו כי גלט-ברקוביץ' חששה מהתמסמסות החקירה והיו לה חששות לגבי הקצב האיטי של התנהלותה, ולכן הדליפה את המסמך. עוד אמרו השניים כי ההדלפה בוצעה בשם זכות הציבור לדעת על קיומה של חקירה בחשד לביצוע עבירה חמורה - חקירה שהוסתרה מהציבור עד לחשיפת המסמך.

בהודעה הודגש כי גלט-ברקוביץ' היתה מדליפה את המסמך גם אם היה מדובר ביו"ר העבודה או בבכיר בכל תנועה אחרת. פרקליטיה של גלט-ברקוביץ' הדגישו, כי היא איננה משתייכת או קשורה לגוף פוליטי כלשהו. גלט-ברקוביץ' מפרקליטות מחוז המרכז שימשה כפרקליטה המלווה לתיק שרון בפרשת "חברות הקש".

בהודעה שמסרו עורכי הדין נאמר כי גלט-ברקוביץ' התבקשה על ידי חוקריה שלא לדבר עם עיתונאים והיא עומדת בדיבורה, אולם שפע ההדלפות מחקירתה והפרשנויות הבלתי-נכונות חייבו תגובה קצרה מצדם.

"פעלתי ממניעים מוסריים"

אתמול הבהירו השניים כי מניעי גלט-ברקוביץ' לא היו פוליטיים אלא אידיאולוגיים-מוסריים. "פעלתי ממניעים מוסריים", נאמר בהודעה מטעמה, "העובדה שדיברתי בחקירה על בני שעומד להתגייס מצביעה על סערת הנפש שהייתי שרויה בה".

צוות החקירה לגילוי מדליפי המסמך ל"הארץ" איתר את עו"ד גלט-ברקוביץ' לאחר איסוף קפדני של ראיות. היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, אמר כי גלט-ברקוביץ' פעלה מתוך "השקפת עולם פוליטית", בניסיון לסייע בהכשלתו של שרון.

למרות שטרם הוחלט להשעות את גלט-ברקוביץ' רשמית - ואף לא אם להעמידה לדין משמעתי ופלילי - אמר היועץ כי "דין פלילי זו אופציה רצינית". גורמים בפרקליטות הבהירו ש"לא יהיה מנוס מהעמדתה לדין". בקרוב יוחלט אם להעמיד את הפרקליטה לדין משמעתי או פלילי.

במסיבת עיתונאים שערך אתמול היועץ המשפטי הוא טען, כי גלט-ברקוביץ' הודתה בחקירתה שביקשה לסייע בהכשלתו הפוליטית של שרון. לטענתו, היא אמרה בחקירה: "יש לי בן שעומד להתגייס ולא הייתי מעוניינת שהמצב יימשך כפי שהוא". צוות החקירה עלה על עקבותיה, לאחר איסוף ראיות שהותירה מאחוריה; לפי הודעת משרד המשפטים, גלט-ברקוביץ' לא נחקרה בפוליגרף. על גלט-ברקוביץ' הוטלה הגבלה שמונעת ממנה להתקרב לפרקליטות למשך חמישה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully