וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה התשובה של השאלה המתמטית הפשוטה שגרמה לפילוג?

28.11.2020 / 23:45

שאלה מתמטית פשוטה שהועלתה בזמן הסגר בבריטניה גרמה לאנשים לדבר בצורה לא מכובדת אחד כלפי השני ולטעון שהצד השני איבד את זה ולמונח "סדר פעולות חשבון" להיות טרנד חם בטוויטר

כולם שונאים מתמטיקה/REDDIT

שאלה מתמטית פשוטה לכאורה מפלגת את כל בריטניה במהלך הסגר הנוכחי, כשאנשים טוענים שחבריהם איבדו את הראש כשהם עונים אחרת ממה שהם עצמם חושבים. הדיון היה כל כך לוהט עד שהביטוי BIDMAS (סדר פעולות חשבון), הפך לנושא חם בטוויטר.

השאלה הויראלית נראית פשוטה
= (1+2)2÷6
הבעיה היא שאף אחד לא יכול להחליט האם התשובה הנכונה היא 1 או 9, כששני הצדדים טוענים לגבי הצד השני "שהוא אידיוט", אם הוא לא מסכים איתם לגבי הפיתרון שלהם.

השאלה המבלבלת

מה אתם אומרים?

התשובה היא

1
9
משהו אחר בכלל
43979 משתתפים

אלה שטוענים שהתשובה היא 9, אומרים שצריך קודם לפתור את הסוגריים - 3=1+2, ואז לחלק 3=2÷6 ולהכפיל, 9=3*3. אחרים טוענים שצריך קודם לפתור את הסוגריים 3=1+2, ואז להכפיל, 6=2*3, ורק אז בסוף לחלק - 1=6÷6.

שני הצדדים המתקוטטים טענו כי ההגיון בצד שלהם לפי סדר פעולות החשבון הנכון ושל הצד השני לא, ושהם לא מאמינים למה הסגר גורם: "מה לעזאזל קורה בבריטניה? סדר פעולות חשבון הפך לטרנד חם ביום שבת ואנשים פותרים שאלות במתמטיקה?!".

רבים ניסו לפעול כמשכיני שלום ולהסביר שהתשובה יכולה להיות גם 1 וגם 9: "הבעיה לא ברורה ולא צריך לחפש פיתרון חד משמעי". לדבריהם התשובה תלויה בשיטה בה למדת חשבון בגיל צעיר.

עוד בוואלה!

האם תצליחו לפתור תרגילים במתמטיקה שמיועדים לילדים בני 6?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully