וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק בצופי דנמרק: ה"נאצים" צדים את ה"יהודים"

24.1.2003 / 0:01

עיתון מקומי: חניכי שבט צופים ליד הגבול עם גרמניה שיחקו במשחק האלים; ה"נאצים" ענדו צלבי קרס וה"יהודים" טלאי צהוב; הסתערו בקריאות "חזירים יהודים"; בדנמרק זעמו על הפירסום

בשבט צופים דני, באזור הסמוך לגבול עם בין גרמניה לדנמרק, נוהגים החניכים לשחק משחק בו ה"נאצים" אמורים ללכוד את ה"יהודים". העיתון המקומי "ברלינסקה" מפרסם, כי 160 חניכים בין הגילאים 12 עד 14 שיחקו במשחק לילה בו "צדו" אחד את השני.

החניכים שנכנסו לתפקיד הנאצים ענדו צלבי קרס על בגדיהם ואלה שמילאו את תפקיד היהודים הצמידו טלאי צהוב לבגדיהם. אם לשתי בנות סיפרה כי בן שבו מזועזעות לביתן וסיפרו כי נערים הסתערו עליהן כשהם צועקים 'חזיר יהודי'. ראש השבט אמר לכתב העיתון כי לא "היה מודע לרגישות הנושא". בקול ישראל דווח כי הכתבה בעיתון הגרמני עוררה זעם רב בדנמרק.

דובר שגרירות ישראל בקופנהגן אמר כי בנציגות רואים בצער רב את המשחק האנטישמי. לדבריו, על פי הדיווחים מדובר במשחק חריג. הדובר ציין כי במהלך השנה האחרונה היה קל להבחין כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני מתורגם בדנמרק לביקורת במילים ובמעשים כנגד ישראל. הוא סיפר כי ארגון מוסלמי הפיץ לאחרונה כרוז שקרא לרצח יהודים.

סוכנות איי.פי מדווחת כי ב-27 בינואר יציינו במדינה בפעם הראשונה את יום השואה או "יום אושוויץ" כפי שכונה בדנמרק. מטרת ציון היום נועדה לחנך את תלמידי בית הספר לסובלנות וללמדם על תוצאותיה של אי סובלנות. אזרחי דנמרק סייעו לכ-3,700 יהודים תושבי המדינה להימלט מהנאצים. 481 יהודים דנים נתפסו במהלך מלחמת העולם השניה והועברו למחנות ריכוז, 53 מהם נרצחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully