וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בגיאורגיה נגד תוצאות הבחירות: "זויפו על ידי אוליגרך רוסי"

18.11.2020 / 11:54

אלפים מפגינים בבירה מאז החודש שעבר, אחרי ניצחון מפלגת השלטון, שהוקמה על ידי איש עסקים שעשה את הונו ברוסיה. פומפאו, המבקר במדינה, אמר כי הוא מכיר בכאב "הכיבוש הרוסי" וקרא לחיזוק הדמוקרטיה. באופוזיציה בירכו אותו: "זקוקים לארה"ב כדי להדוף את פוטין"

בווידאו: מחאה בגיאורגיה נגד תוצאות הבחירות/צילום: רויטרס

אלפים הפגינו היום (רביעי) בבירת גיאורגיה טביליסי במחאה על תוצאות הבחירות לפרלמנט, בזמן ששר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו מבקר במדינה. פומפאו, שימשיך מהמדינה שבדרום הקווקז לישראל כחלק ממסעו הממושך בעולם, נפגש עם הנשיאה, ראש הממשלה ומנהיג הכנסייה האורתודוקסית במדינה, וכן עם נציגי ארגונים שונים.

פומפאו אמר לראש ממשלת גיאורגיה, גיאורגי גאחאריה, אמר כי הוא מכיר "בכאב שנגרם לכיבוש בארצכם". הוא התייחס לנוכחות הצבאית הרוסית בשני מחוזות בדלניים במדינה מאז המלחמה ב-2008. ארצות הברית תומכת מסורתית בגיאורגיה מול ההתפשטות של רוסיה בשטחה של הרפובליקה הסובייטית לשעבר, כולל עם סיוע צבאי.

שר החוץ האמריקני אמר כי ארצות הברית תמשיך לתמוך בבניית התשתיות בגיאורגיה שיבטיחו "בחירות חופשיות והוגנות" ודמוקרטיה. האופוזיציה במדינה שיבחה את הביקור שלו.

"גיאורגיה זקוקה להמשך מעורבות אמריקנית פעילה לתמיכה בביטחון ובדמוקרטיה שלה, כדי להדוף את התוקפנות של פוטין במדינת החזית הזו", אמר לרויטרס גיורג בוקריה, אחד ממנהיגי האופוזיציה.

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו וראש ממשלת גיאורגיה בטביליסי, 18 בנובמבר 2020. רויטרס
ראש ממשלת גיאורגיה ופומפאו, היום/רויטרס
הפגנה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של גיאורגיה בטביליסי, 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"ארה"ב - תודה על התמיכה". הפגנה בטביליסי, בשבוע שעבר/רויטרס

אלפי מפגינים יצרו שרשרת אנושית במרכז העיר, כשהם אוחזים בדגל ענק של המדינה וכרזות שעליהן נכתב "ארצות הברית - תודה על התמיכה בחירות שלנו" ו"הבחירות זויפו על ידי אוליגרך רוסי". הם התכוונו לבידזינה איוונישווילי, מנהיג מפלגת השלטון, שעשה את הונו ברוסיה בשנות ה-90.

לפי תוצאות הבחירות מ-31 באוקטובר, מפלגת השלטון ה"חלום הגיאורגי" זכתה ב-48.23% מהקולות, כשמפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, התנועה הלאומית המאוחדת, קיבלה רק 27.18%.

האופוזיציה מאשימה את מפלגת השלטון ותומכיה בקניית קולות, באיומים נגד מצביעים ומשקיפים ובהפרות במהלך ספירת הקולות. שמונה מפלגות מתכננות להחרים את הפרלמנט והן דורשות בחירות חוזרות.

ראשי מפלגת השלטון מכחישים את הטענות, וגם משקיפים בינלאומיים אומרים כי הבחירות היו תחרותיות וכי הזכויות הבסיסיות נשמרו ברובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully