וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולדובה: המועמדת הפרו-אירופית ניצחה את הנשיא הפרו-רוסי בבחירות

ראש הממשלה לשעבר מיה סנדו זכתה ב-57.74% מהקולות בסיבוב השני, ואיגור דודון, שזכה לגיבוי מפוטין, אמר כי ימתין להחלטות בתי המשפט. היא רוצה יחסים קרובים יותר עם האיחוד האירופי. הקרמלין: מקווים לבסס יחסי עבודה

מיה סנדו, המועמדת לנשיאות מולדובה, אחרי שהצביעה בבירה קישינב, 15 בנובמבר 2020. AP
הזהירה מפני זיופים. סנדו אחרי ההצבעה, אתמול/AP

מועמדת האופוזיציה בבחירות לנשיאות מולדובה, מיה סנדו, ניצחה את הנשיא המכהן הפרו-רוסי איגור דודון בסיבוב השני - כך עולה מספירת מרבית הקולות, שפורסמו היום (שני) ועדת הבחירות במדינה. אחרי ספירת 99.95% מהקולות, ראש הממשלה והכלכלנית לשעבר בבנק העולמי, המעדיפה יחסים קרובים יותר עם האיחוד האירופי, קיבלה 57.74% מהקולות לעומת 42.26% בלבד של דודון.

דודון אמר היום כי הוא יודה בהפסדו אם בתי המשפט לא ימצאו אי-סדרים בהצבעה. התוצאות הסופיות יפורסמו בתוך חמישה ימים, ועליהן להיות מאושרות על ידי בית המשפט החוקתי. אתמול, אחרי שהצביעה בבירה קישיניב, קראה סנדו ל"דריכות מקסימלית" מפני זיופים אפשריים בהצבעה ברפובליקה הסובייטית לשעבר, שבה חיים 3.5 מיליון איש.

נשיא מולדובה איגור דודון בנאום ממטה הקמפיין שלו בקישינב, 15 בנובמבר 2020. AP
יקבל את ההפסד? דודון, אתמול/AP

סנדו בת ה-48 רוצה לקבל תמיכה כלכלית מהאיחוד האירופי בתור נשיאת מולדובה, אחת המדינות העניות והמושחתות ביותר ביבשת.

דודון, לעומתה, זכה לתמיכה גלויה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך הקרמלין אמר היום כי הוא מקווה לבסס יחסי עבודה עם הנשיאה החדשה. אתמול הוא אמר כי הוא הצביע בעד "ידידות עם האיחוד האירופי, עם רוסיה, עם רומניה ועם אוקראינה - למען מדיניות חוץ מאוזנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully