וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מכחישה שמספר 2 באל-קאעדה חוסל בשטחה: "תסריט הוליוודי"

דובר משרד החוץ בטהראן אמר כי הדיווח של ניו יורק טיימס, ולפיו סוכני מוסד ירו למוות באבו מוחמד אל-מסרי, מבוסס על "המצאות". הוא קרא לתקשורת "לא ליפול למלכודת של הציונים והאמריקנים"

בווידאו: איראן מזהירה את ארה"ב מפי "טעות אסטרטגית"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

איראן דחתה היום (שבת) את הדיווח שלפיו מספר 2 באל-קאעדה חוסל בטהראן על ידי סוכני מוסד, ואמרה כי הפרסום בניו יורק טיימס מבוסס על "המצאות". היא הכחישה כל נוכחות של אנשי הארגון הסוני הקיצוני בשטחה של הרפובליקה האסלאמית השיעית.

על פי הדיווח, עבדאללה אחמד עבדאללה, שכונה אבו מוחמד אל-מסרי, נורה למוות בטהראן על ידי שני פעילים ישראלים על אופנוע באוגוסט האחרון. וושינגטון הציבה פרס של עשרה מיליון דולר על ראשו, בשל מעורבותו בפיגועים נגד השגרירוריות האמריקניות באפריקה ב-1998. גם אחרי הדיווח, שמו עדיין מופיע ברשימת המבוקשים של ה-FBI. ארצות הברית וישראל לא הגיבו לפרסום.

דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזדה, אמר כי אויבי המדינה - ארצות הברית ואיראן - "מנסים להסיט את האחריות על המעשים הפליליים שלהם (אל-קאעדה) ושל קבוצות טרור אחרות באזור ולקשור את איראן לקבוצות האלו עם שקרים ודרך הדלפת מידע ממוצא לתקשורת".

הוא האשים את ארצות הברית ואת "בעלות בריתה באזור" ביצירת אל-קאעדה על ידי "המדיניות השגויה שלהם". הוא קרא לתקשורת האמריקנית "לא ליפול למלכודת של התסריטים ההוליוודיים של גורמים ציוניים ואמריקניים".

מוחמד אל-מסרי, סגן מנהיג אל-קאעדה. FBI, אתר רשמי
עדיין מופיע ברשימת המבוקשים של ה-FBI. אבו מוחמד אל-מסרי/אתר רשמי, FBI

וושינגטון כבר האשימה בעבר את איראן במתן מקלט לבכירי אל-קאעדה ונתיב מעבר, אך בטהראן הכחישו זאת. איראן השיעית ואל-קאעדה הסוני היו משני צדי המתרס בכמה סכסוכים באזור, אך יש להם אויבת משותפת - ארצות הברית.

"על אף שאמריקה לא התביישה להמציא האשמות שווא נגד איראן בעבר, הגישה הזו הפכה לשגרתית תחת הממשל הנוכחי", אמר דובר משרד החוץ של איראן. הוא האשים את הממשל של הנשיא היוצא דונלד טראמפ באג'נדה "איראנופובית" כחלק ממלחמה "כלכלית, מודיעינית ופסיכולוגית" שהוא מנהל נגד איראן. "התקשורת לא צריכה לשמש שופר לפרסומי השקרים המוחלטים של הבית הלבן נגד איראן", הוסיף.

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, החיסול התרחש ב-7 באוגוסט, יום השנה לפיגועים בשגרירויות. עם פרסום הידיעה על הירי, אמצעי התקשורת הרשמיים של איראן הודיעו כי ההרוגים הם חביב דאוד, פרופסור להיסטוריה מלבנון ובתו מרים בת ה-27. כמו כן, כלי תקשורת בלבנון וחשבונות ברשתות החברתיות המזוהים עם משמרות המהפכה האסלאמיים באיראן דיווחו כי דאוד היה חבר בחיזבאללה. לפי גורמי המודיעין ששוחחו עם העיתון האמריקני, חביב דאוד היה כינוי אותו נתנו בכירים איראנים לעבדאללה וסיפור הכיסוי שלו היה מורה להיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully