וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות שאמורה לאשר את העברת השלטון טרם הכירה בניצחון ביידן

עודכן לאחרונה: 9.11.2020 / 23:13

ראש מינהל השירותים הכלליים, שמונתה על ידי טראמפ, לא חתמה על המסמך שאמור להקצות כספים לנשיא הנבחר כדי שיתחיל להרכיב את הצוות שלו ולקבל גישה לתדרוכים. "לא אנחנו קובעים את המנצח בבחירות", אמרו בסוכנות. טראמפ מסרב להכיר בהפסד, ועשוי לחבל בהעברת השלטון

בווידאו: ג'ו ביידן נושא נאום ניצחון/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש סוכנות פדרלית שמונתה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם חתמה על המסמך הרשמי הדרוש להתחיל את העברת השלטון לג'ו ביידן. למרות הכרזת הרשתות בארצות הברית כי סגן הנשיא הדמוקרטי לשעבר זכה ביותר מ-270 האלקטורים הדרושים, טראמפ מסרב להכיר בתוצאות וטוען, ללא ביסוס, לזיופים ולרצונו לקחת את הסוגיה לבית המשפט, ועשוי לחבל בהעברת השלטון.

המסמך צריך להיחתם על ידי אמלי וו. מרפי, שעומדת בראש מינהל השירותים הכלליים. המסמך אמור לשחרר 9.9 מיליון דולר לקמפיין ביידן דרך הליך המכונה "אימות". חתימה שכזו על המסמך תהיה הכרה רשמית ראשונה מצד ממשל טראמפ על הפסדו בבחירות, והוא יפשיר כלים שנועדו לערוך בדיקות רגע למועמדים לתפקידים בממשל הבא וכספים להכשרתם. עם זאת, טראמפ לא הראה שום סימן לכך שהוא עומד להכיר בתוצאות, וצפוי לקיים עצרות בימים הקרובים שבהן יטען כי נגזלה ממנו הכהונה השנייה.

"טרם נעשה הליך אימות", אמרה דוברת המינהל, פמלה פנינגטון, לרשת CNN. לדבריה, הסוכנות היא לא זו שקובעת את המנצח בבחירות, אך סירבה להבהיר למה התכוונה כשאמרה שהם ממתינים ל"מועמד המנצח המסתמן" בהתאם לחוקה. בספטמבר הוסכם בין הממשל לבין הצוות של ביידן על הקצאת 6.2 מיליון דולר לשירותי טרום הבחירות, שאותם הוא ממשיך לקבל.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מסמן לתומכיו בעת עזיבתו ממגרש הגולף שבבעלותו בסטרלינג שבוירג'יניה 8 בנובמבר 2020. AP
נאחז בקרנות המזבח. טראמפ בדרך למגרש הגולף שלו/AP

בשלושת המזכרים שהושגו בין הצדדים, ממשל טראמפ אמור לספק לצוות המעבר של ביידן לשכה, שירותי תקשורת, תשלום או החזרים על פעילויות מסוימות, מימון משכורות אנשי צוות, נסיעות של הנשיא הנבחר, הליך סיווג ביטחוני למועמדים לתפקידי ביטחון ותדרוכים מודיעיניים.

מרפי מונתה לתפקיד ב-2017, בשנה הראשונה לכהונת טראמפ, ואושרה פה-אחד על ידי הסנאט.

ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן בממשל אובמה וחלק מצוות המעבר של ביידן, קראה לסוכנות לאשר "במהירות" את תחילת ההליך. "הביטחון הלאומי של ארצות הברית והאינטרסים הכלכליים שלה תלויים בכך שהממשלה הפדרלית תאותת בצורה ברורה ומהירה כי ממשלת ארצות הברית תכבד את רצון אזרחי ארצות הברית ותהיה חלק ממעבר חלק ושלו של השלטון", צייצה.

בנוסף לכך, צוות היעוץ של "המרכז להעברה נשיאותית", ארגון א-פוליטי, פרסם הצהרה דומה אתמול בערב וקרא לממשל טראמפ לפתוח בהליך האימות "מידית". על הההצרה היו חתומים בכירים לשעבר בממשלים של ברק אובמה וביל קלינטון הדמוקרטים וג'ורג' וו. בוש הרפובליקני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אמילי מרפי, מנהלת השירותים הכלליים בארה"ב במהלך טקס חניכת בניין קמפוס של המחלקה לביטחון פנים בוושינגטון 21 ביוני 2019. AP
אושרה פה-אחד על ידי הסנאט ב-2017. מרפי/AP

קליי ג'ונסון השלישי, שעמד בראש צוות המעבר של בוש אחרי הבחירות השנויות במחלוקת בשנת 2000, אמר כי הקמפיין של ביידן יכול בינתיים לפתוח בהליך גיוס תרומות ולראיין בצורה לא רשמית מועמדים עתידיים לתפקיד. המנצח בבחירות לפני 20 שנה היה ידוע רק כעבור כחודש, בעקבות מחלוקת על הספירה בפלורידה, שם בסופו של דבר הוכרע המרוץ לטוב בוש בפער של 537 קולות, עם התערבות בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully