וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזרי וחמור במיוחד": 120 שנות מאסר נגזרו על מנהיג כת המין בניו יורק

27.10.2020 / 23:46

בימה"ש בברוקלין גזר את עונשו של קית' רנייר, שסחר בנשים, הפך אותן לשפחות ואף סימן את גופן בברזל מלובן. בדיון נשמעו עדויותיהם של 15 קורבנות, שתיארו השפעה הרסנית על חייהם. "שיחק במוחי זמן כה רב, עד שהניסיון למצוא כוחות לספר את הסיפור שלי היה איטי וכואב"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג כת מין שפעלה בניו יורק, קית' רנייר, נידון היום (שלישי) ל-120 שנות מאסר וקנס בגובה 1.75 מיליון דולרים בגין עבירות בהם סחר בנשים והפיכתן לשפחות מין. רנייר בן ה-60 פגע בנשים שהצטרפו לקבוצת ההעצמה שלו, שנקראה "נקסיום" (NXIVM), שבה השפיל והרעיב אותן, כפה עליהן לקיים עמו יחסי מין, "סימן" את חלקן באמצעות ברזל מלובן ועבירות נוספות.

את העונש גזר עליו שופט בית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניקולס גאראופיס, שכינה את רנייר "אכזרי" ואת פשעיו "חמורים במיוחד". בדיון נשמעו עדויותיהם של 15 מקורבנותיו של רנייר שהיו בעבר חלק מקבוצת "נקסיום". הקורבנות, רובן נשים, תיארו כי לרנייר הייתה השפעה הרסנית על חייהם.

קית' רנייר מנהיג כת הסקס "נקסיום". ללא, צילום מסך
"גנב מהחיים שלי שנים שכבר לא יחזרו". מהניג הכת, קית' רנייר/צילום מסך, ללא

התובעים הפדרליים ביקשו לגזור על רנייר מאסר בגין העבירות שביצע בקורבנות בקבוצת ההעצמה שלו, שפעלה סמוך לאלבני שבניו יורק. לעומת זאת, עורכי דינו טענו כי הוא חף מפשע וכי הוא עצמו קורבן למשפט לא הוגן. הם ביקשו לגזור עליו עונש שלא עולה על 15 שנות מאסר.

האישה הראשונה שנשאה דברים באולם בית המשפט טרם גזר הדין היא אישה שהזדהתה בשם קמילה. קמילה תיארה כי כפה עליה לקיים עמו יחסי מין במשך 12 שנים ברציפות - מאז שהייתה נערה בת 15, בעוד שהוא היה גבר בן 45.

"הוא שיחק במוחי במשך זמן כה רב, עד שהניסיון למצוא את הכוחות והבהירות לספר את הסיפור שלי הפך למסע איטי וכואב", סיפרה קמילה. "הוא פגע בי בכל כך הרבה דרכים. לקח הרבה זמן לעבד את הטראומה שהוא גרם".

מתלוננת נגד קית' רנייר, מנהל הכת "נקסיום" (NXIVM), שהואשם בסחר בנשים ונגזרו עליו 120 שנות מאסר בפועל, מעידה בבית המשפט. 27 באוקטובר 2020. רויטרס
"הרס את המשפחה שלי". איור של הדיון בבית המשפט/רויטרס

אחיה של קמילה, אדריאן, ואמה אדריאנה, שהיו גם הם חלק מ"נקסיום", תיארו כי רנייר גרם לשסע של ממש במשפחה. לדבריהם, שני בני משפחה נוספים - אביה ואחותה הגדולה של קמילה שהיו חלק מהכת, נשארו נאמנים דווקא לגורו. "לפני שהייתי חלק מ'נקסיום' המשפחה שלי הייתה קרובה, הוא הרס אותה", תיאר אדריאן.

עוד חברה לשעבר בכת היא בתה של שחקנית הטלוויזיה קתרין אוקסנברג, אינדיה אוקסנברג. במהלך הדיון בבית המשפט היא פנתה לרנייר וקראה לעברו: "גנבת מחיי שבע שנים שלעולם לא יחזרו".

קית' רנייר, מנהל הכת "נקסיום" (NXIVM), שהואשם בסחר בנשים ונגזרו עליו 120 שנות מאסר בפועל. 27 באוקטובר 2020. רויטרס
סימן את גופן של חלק מהנשים בכת בברזל מלובן. איור של רנייר בבית המשפט בברוקלין/רויטרס

רנייר הורשע ביוני 2019, אז חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין מצא את קית' רנייר אשם בכל העבירות החמורות שיוחסו לו. התובע, ריצ'רד דונו, תיאר באותו דיון את רנייר כמניפולטור שקרן ש"הרס את המשפחות, הקריירות, ההון והחיים" של קורבנותיו. בין ההאשמות המרשיעות ביותר כלפי מנהיג הכת היו "סימון" של חלק מהנשים בראשי התיבות של שמו באמצעות ברזל מלובן.

רנייר אף הורשע בהחזקת תכנים פדופיליים. זאת, משום שצילם סדרת תמונות עירום של נערות בנות עשרה, בהן גם תמונות של קמילה, שהוצגו בפני שמונה הנשים וארבעת הגברים בחבר המושבעים. התביעה טענה כי רנייר שמר את אוסף התמונות בחדר העבודה הפרטי שלו על מנת שיוכל לסחוט את הנשים באמצעותן אם ירצו לעזוב את הכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully