וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיחו כינורות עתיקים: זוג מוזיקאים מחיפה הורשע בהונאת מיליונים

27.10.2020 / 23:01

ביהמ"ש השלום בחיפה הרשיע את רוברט ובלה קנטי, זוג כנרים ידוע, בעבירות גניבה, מרמה, קשירת קשר לפשע ועבירות מס, לאחר שהונו לקוחות בעסקאות שהסתכמו במיליוני שקלים תוך הבטחה לרכישת כלי נגינה יוקרתיים עבור תשואה כספית גבוהה

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (שלישי) את הכנר והמנצח רוברט קנטי בן ה-72, לשעבר הכנר הראשי של התזמורת הסימפונית חיפה, ואת אשתו נגנית הכינור והויולה בלה קנטי בת ה-60, בהונאת לקוחות שהסתכמו במיליוני שקלים.

השניים מוכרים כמארגני "פסטיבל קנטי הבינלאומי לכינור" שנערך שנים רבות באירופה והועתק אחר כך לישראל בערים עכו, חיפה ורעננה. הם הואשמו בקבלת כסף מלקוחות בתמורה להבטחה שירכשו עבורם כלי נגינה עתיקים עבור תשואה כספית גבוהה.

רוברט ובלה קנטי. יח"צ, אתר רשמי
עשקו גם למעלה ממיליון שקלים מאחיה למחצה של בלה. הזוג קנטי/אתר רשמי, יח"צ

הפרשה נחשפה לראשונה בתוכנית כלבוטק ב-2011. כתב אישום הוגש לאחר שלוש שנים, ומשפטם נמשך כבר שש שנים וטרם הסתיים. השופטת אורית קנטור קבעה כי גרסאות השניים היו רצופות סתירות פנימיות וחיצוניות והתפתחו בהתאם לשאלות ולראיות שהוטחו בפניהם. היא הרשיעה אותם בעבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לפשע בנסיבות מחמירות וכן בעבירות מס. במקביל, היא נעתרה חלקית לסנגוריהם עו"ד יאיר נדשי שייצג את רוברט קנטי ועו"ד ורדה לב שייצגה את בלה קנטי, וזיכתה אותם מעבירות זיוף ואחרות שיוחסו להם. גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

רס"ב שמואל הלביץ, ראש צוות החקירה במיחלק הונאות ביחידה המרכזית של מחוז חוף, העיד במשפט כי התגלתה תמונה של מרמה ועוקץ מתוכננים מראש, שכינורות לא היו העיקר בו. "מדובר בחמדנות וגביית כספים בתירוצים שונים וממתלוננים שונים. התנהלות חשבונות הבנק מראה על תכנון מסודר, של מרמה גם כלפי הבנקים". לדבריו, "צוות החקירה נחשף לאורח חיים ראוותני, הוצאות בכרטיסי אשראי במיליונים, משיכות מזומנים בסכומים גבוהים, פנסיון לכלבים ב-6,000 שקלים לחודש, מסעדות, בתי קפה, בגדי יוקרה, טיסות במחלקת עסקים, כאשר היו ראיות ישירות לכך שחלק מהכספים שנגבו מכל הקורבנות, שימשו לכיסוי הוצאות אלה".

עוד בוואלה!

עוקץ מוזיקלי: הבטיחו כינורות עתיקים - והונו

לכתבה המלאה
היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
זוכו מעבירות זיוף. בית משפט השלום בחיפה/אתר רשמי, ללא

מעובדות כתב האישום שהוגש ב-2014 עולה כי בני הזוג קיבלו במרמה סכומי כסף גבוהים שרובם נמסרו במזומן, תוך הבטחות שווא לפיו ישמשו להשקעה ברכישת כינורות. על מנת לגייס משקיעים פוטנציאליים, נהגו בני הזוג להפגין את עושרם, כביכול, ולהזמין את מכריהם לקונצרטים שנערכו בביתם בשכונת רוממה הישנה בחיפה. השניים גם מסרו ללקוחותיהם המחאות בטחון דחויות עליהם רשום סכום ההשקעה בצירוף הריבית המוסכמת, אף שידעו כי אין ביכולתם לפרוע אותן.

כך למשל, עשקו השניים למעלה ממיליון שקלים מאחיה למחצה של בלה. גם מפסטיבל המוסיקה בעכו הם גבו תשלום בעבור הסעות ולינה מ-60 נגנים שהשתתפו באירוע, ואת הכספים בסך כרבע מיליון שקלים לא העבירו למלון ולחברת האוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully