וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בפילדלפיה אחרי ששוטרים ירו והרגו צעיר שחור

30 שוטרים נפצעו בעימותים שפרצו אחרי תיעוד שבו נראה וולטר וואלס, בן 27, נורה פעמים רבות אחרי שהשוטרים אמרו לו להשליך את הסכין, אף שלא היה קרוב אליהם. הרשויות פתחו בחקירה: "שומעים את זעם הקהילה". אביו: "הוא היה על תרופות, למה לא השתמשו בטייזר?"

בווידאו: שוטרים יורים בגבר שחור בפילדלפיה/טוויטר

הפגנות אלימות פרצו הלילה (שלישי) בעיר פילדלפיה אחרי ששוטרים ירו והרגו גבר שחור שלטענתם היו חמוש בסכין. 30 שוטרים נפצעו ועשרות מפגינים נפצעו, אחרי שניידות ופחי אשפה הועלו באש והמשטרה התקשתה להכיל את המחאה.

ההרוג הוא וולטר וואלס, בן 27, שהתקרב לשני שוטרים ששלפו את האקדחים שלהם אחרי שהזהירו אותו שעליו להשליך את הסכין שבידיו. תיעוד של התקרית, שבמהלכו נשמעו יריות רבות וזעקות של הנוכחים בזירה עם התמוטטותו של וואלס, עלה לרשתות החברתיות וצבר תאוצה. לאחר הירי, עשרות מפגינים התאספו בפארק סמוך וצעקו "חייהם של שחורים חשובים".

וואלס נראה עומד במרחק מה מהשוטרים, שהוזעקו לשכונה במערב העיר, ופעילים אמרו כי הוא לא היווה סכנה מידית וכי השוטרים לא פעלו להרגעת המצב. לא ברור מהסרטון אם הוא אחז בסכין, אך עדי ראיה אישרו זאת. לא היו נפגעים אחרים באירוע, והמוצא של השוטרים שהיו מעורבים בירי לא ידוע.

אביו, וולטר וואלס סיניור, אמר כי בנו היה אבא בעצמו, וכי הוא טופל בתרופות בשל בעיות נפשיות. "למה הם לא השתמשו בטייזר?", הוא שאל.

תיעוד: שוטרים יורים בגבר שחור בפילדלפיה, 26 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
ראש העיר הבטיח חקירה. הירי בוואלס, אתמול/אתר רשמי, -

האירוע הוא האחרון בשורת הפגנות נגד גזענות ואלימות המשטרה שסחפו את ארצות הברית מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במאי, כששוטר לבן במיניאפוליס ישב על צווארו במשך כמעט תשע דקות. מאז מפגינים ברחבי ארצות הברית יצאו לרחובות בדרישה לשוויון ולסיום אלימות המשטרה. המחאה גלשה לעתים לאלימות.

ראש העיר ג'ים קני ומפקדת המשטרה דניאל אאוטלו אמרו כי התקרית מעלה שאלות והיא נמצאת תחת חקירה. "היחידה לחקר ירי שבו מעורבים שוטרים במשטרת פילדלפיה תערוך חקירה מלאה", אמר קני. אאוטלו אמרה כי היא שמעה את "זעם הקהילה" אחרי ההרג של וואלס.

לפי המשטרה, רוב השוטרים נפצעו הלילה מלבנים ואבנים שהושלכו עליהם. אחת מהם אושפזה במצב יציב עם רגל שבורה ופציעות אחרות, אחרי שנפגעה ממשאית, ואילו היתר טופלו ושוחררו.

קבוצות של פעילי זכויות אזרח דורשים לפרק את מחלקות המשטרה, כשבאיגוד חירויות האזרח האמריקניות (ACLU) אמרו כי אלימות לא יכולה להיות התשובה של המדינה לבעיות החברה.

"הגיע הזמן לשלול תקציבים מהמשטרה ולהשקיע בתכניות קהילתיות, כולל שירותי בריאות הנפש שיאפשרו התערבות במקרים שעשויים היו למנוע את ההרג של וואלס, אמר רג'י שופורד, מנכ"ל האיגוד בפנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully