וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחמד מאוד": קזחסטן מאמצת את בוראט לצורך קמפיין תיירות

המדינה שבמרכז אסיה, שבצאת הסרט המקורי אסרה להקרין אותו, מנסה לרכוב על הצלחת ההמשך שלו. במשרד התיירות הסבירו: "תיאור מושלם של הפוטנציאל התיירותי הרחב של קזחסטן בדרך קצרה וזכורה"

סשה ברון כהן בבכורה של בוראט בסידני, 13 בנובמבר 2006. רויטרס
בקזחסטן מנסים לנצל את הפוטנציאל. סשה ברון כהן בדמותו של בוראט/רויטרס

קזחסטן יצאה בקמפיין תיירות חדש עם המשפט המפורסם של הדמות הבדיונית בוראט "נחמד מאוד" (Very nice), שזוכה בימים האחרונים לתהודה מחודשת עם צאת סרט ההמשך.

על אף שבוראט, שאותה מגלם השחקן סשה ברון כהן, מציג את קזחסטן בתור מדינה מיזוגנית, הומופובית ואנטישמית, במדינה שבמרכז אסיה החליטו לנצל את הפופולריות שלו.

ומה חשב המבקר שלנו על סרט הממשך?

סגן שר התיירות, חיירט סדבקסוב, אמר בהצהרה להפינגטון פוסט כי אימוץ המשפט של בוראט "מציע תיאור מושלם של הפוטנציאל התיירותי הרחב של קזחסטן בדרך קצרה וזכורה".

"הטבע של קזחסטן הוא נחמד מאוד; האוכל הוא נחמד מאוד; והתושבים, למרות הבדיחות של בוראט, הם מהנחמדים ביותר בעולם. אנחנו רוצים שכולם יחוו את קזחסטן בעצמם בביקור במדינה שלנו ב-2021 ולאחר מכן כך שהם יוכלו לראות שהמולדת של בוראט היא יפה יותר ממה שהם שמעו", אמר.

בפרסומת נראים תיירים מטיילים בטבע עם מקל סלפי, שותים חלב סוסים, מתפעלים מהארכיטקטורה ומצטלמים עם תושבים בלבוש מסורתי - כשהם אומרים "נחמד מאוד".

קמפיין התיירות של קזחסטן

הרעיון לקמפיין התיירותי הגיע מדניס קין, אמריקני שביקר במדינה במסגרת חילופי סטודנטים. בהמשך הוא למד עם פרופסור קזחי באוניברסיטת אלמטאי, שם הוא מעביר סיורים מודרכים.

בשל הזמן הפנוי הרב שיש לו לאור מגיפת הקורונה, הוא וחבר העלו את הרעיון בפני משרד התיירות המקומי והם קיבלו במהרה אור ירוק להפיק ארבע פרסומות באורך 12 שניות.

ב-2006, עם צאת הסרט המקורי, התגובה של קזחסטן הייתה שונה לחלוטין והיא אסרה על הקרנת הסרט בשטחה, תוך פרסום מודעות בעיתונים אמריקניים שניסו להציג את הרפובליקה הסובייטית לשעבר באור שונה. הן פורסמו בזמן ביקורו של השליט דאז נורסולטן נזבייב בארצות הברית וכללו תמונה שלו לוחץ ידיים עם הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully