וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הביולוגי יחל בשבוע הבא את הניסויים בבני אדם לחיסון הקורונה

25.10.2020 / 19:30

משרד הביטחון הכריז על תחילת השלב הראשון מתוך שלושה שייערכו במשך החודשים הבאים. בשלב זה כל אחד מ-80 המתנדבים יקבל זריקה, חיסון או דמה, וכעבור שלושה שבועות ייבחן אם הופיעו אצלם תופעות לוואי או נוגדנים לנגיף. גנץ בירך: "צעד משמעותי בדרך אל היעד"

בווידאו: פיתוח החיסון לנגיף הקורונה במכון הביולוגי/צילום: דוברות משרד הביטחון

המכון הביולוגי יחל בשבוע הבא בשלב הראשון בניסויים בבני אדם במסגרת פיתוח החיסון לקורונה - כך הודיע הערב (ראשון) משרד הביטחון. ביום ראשון הבא יחל השלב הראשון מבין שלושה, שיארכו כמה חודשים. זאת, עם השלמת ההכנות, המחקר, הפיתוח וקבלת כלל האישורים ממשרד הבריאות ומוועדת הלסינקי לניסויים רפואיים בבני אדם.

השלב הראשון יכלול בדיקות בטיחות ראשונות בקרב 80 מתנדבים בריאים בני 55-18 ויתקיים בבתי החולים שיבא תל השומר והדסה בירושלים. בשבוע הבא יחל הניסוי על שני מתנדבים, ובהתאם לתגובותיהם יורחב בהדרגה עד ל-80 איש.

במסגרת הניסוי, כל מתנדב יקבל זריקה - חיסון או דמה - וישוחרר לביתו להמשך מעקב. במשך שלושה שבועות יבחנו עורכי הניסוי אם הופיעו בקרב המתנדבים תופעות לוואי או לחלופין אם פיתחו נוגדנים לקורונה, שיעידו על תגובה לנגיף.

שלבי ניסוי החיסון של המכון הביולוגי

  • שלב ראשון
  • תאריך: 1 בנובמבר 2020
  • משתתפים: 80 מתנדבים
  • שלב שני
  • תאריך: דצמבר 2020
  • משתתפים: 960 מתנדבים
  • שלב שלישי
  • תאריך: אפריל-מאי 2021
  • משתתפים: 30 אלף מתנדבים
מעבדות המכון וצילומים של נגיף הקורונה 25 באוקטובר 2020. משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי, אתר רשמי
השלב הראשון יוצא לדרך. מעבדת המחקר של המכון הביולוגי/אתר רשמי, משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

בשלב השני של הניסוי, שצפוי להתחיל בחודש דצמבר, יתרחבו בדיקות הבטיחות ל-960 מתנדבים בריאים בני 18 ומעלה. שלב זה יתקיים במקביל בכמה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ. מטרתו היא השלמת בדיקות הבטיחות בחיסון, דיוק המינונים הנכונים והמשך בחינת מדדים ליעילותו.

בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים, בחודשים אפריל-מאי יחל השלב השלישי שיכלול ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות 30 אלף מתנדבים. אם יסתיים בהצלחה, ניתן יהיה לאשר את החיסון לנגיף.

מעבדות המכון וצילומים של נגיף הקורונה 25 באוקטובר 2020. משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי, אתר רשמי
25 אלף מנות חיסון/אתר רשמי, משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

"‎המכון למחקר ביולוגי בפתחו של שלב חשוב ומכריע, שלב הניסויים בבני אדם. אני בטוח בחיסון שלנו, אני מאמין בו וביכולתם של מדעני המכון שפיתחו אותו ומשוכנע שאנחנו מביאים חיסון טוב מאוד, יעיל ובטוח", אמר מנהל המכון למחקר ביולוגי, פרופ' שמואל שפירא.

שמו המסחרי של החיסון הוא "BriLife". פרופ' שפירא הסביר כי פירוש השם נובע מ"בריאות - Bri, ישראל - iL, חיים - Life. וגם שם המכון - IIBR - חבוי שם בגאווה". לדבריו, "אנחנו נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית. היעד הסופי שלנו הוא 15 מיליון מנות לטובת תושבי מדינת ישראל ושכנינו הקרובים".

שר הביטחון, בני גנץ במכון לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה 25 באוקטובר 2020. משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי, אתר רשמי
פרופ' שפירא וגנץ במכון הביולוגי/אתר רשמי, משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

שר הביטחון בני גנץ בירך על האישור להתקדם בניסויים. לדבריו, "רק לפני חודשיים זכיתי לקבל את הבקבוק הראשון של החיסון, והיום כבר יש לנו 25 אלף מנות חיסון, בדרך לשלב הבא של הניסוי".

גנץ הודה לחוקרי המכון הביולוגי, "שעובדים יום וליל במשימה הלאומית הזו בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות - בתקופה המורכבת הזו, אתם הסיירת שפורצת את הדרך עבור אזרחי ישראל. לקחתם על עצמכם משימה בקנה מידה בינלאומי והיסטורי, ועשיתם היום צעד משמעותי בדרך אל היעד. אני, מערכת הביטחון כולה, וממשלת ישראל כולה, נמשיך לתת לכם את הגיבוי והאמצעים הנדרשים בכדי שנגיע לחיסון בטוח ויעיל כחול לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully