וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קודאק צנחה וגררה את הדאו לירידה של 1.5%

יהודה שויצר

22.1.2003 / 23:13

יצרנית סרטי הצילום הגדולה בעולם איבדה 12%; אי טרייד ומריל לינץ' איבדו 7.5% ו-4.5%, בהתאמה, לאחר דו"חות מאכזבים; לוסנט זינקה ב-7.5% לאחר שצפתה כי תשוב לרווחיות

ירידות שערים סגרו את המסחר בבורסות וול סטריט על רקע נפילה בכמה מהשחקניות המובילות במדד הדאו ג'ונס. קודאק וג'יי.פי מורגן גררו את הדאו ג'ונס לירידה של 1.5%. הנאסד"ק, שנסחר במרבית יום המסחר מעל לשער הפתיחה, נסוג בסגירה ב-0.3%.

איסטמן קודאק (סימול EK), יצרנית סרטי הצילום הגדולה בעולם, נפלה ב-12% לאחר שהורידה את תחזיות הרבעון הראשון של 2003. קודאק רשמה רווח של 130 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 206 מיליון דולר ברבעון הראשון. בכוונת החברה לפטר 2,900 עובדים נוספים השנה, והיא תרשום הפרשות של 75-100 מיליון דולר. קודאק היתה אחת מחמש מניות מדד דאו היחידות אשר רשמו תשואה חיובית בשנת 2002.

ענק הבנקאות ג'יי.פי מורגן צ'ייס ירד ב-3% לאחר שרשם הפסד ברבעון הרביעי בגלל הפרשות של 1.3 מיליארד דולר, שנועדו לכסות על הפסדים הקשורים לאנרון ועל הוצאות משפטיות אחרות. JPM רשם הפסד של 387 מיליון דולר או 20 סנט למניה, שהיה גדול מהפסד של 332 מיליון דולר ברבעון המקביל.

יצרנית ציוד התקשורת לוסנט עלתה ב-7.5% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני 11 ברציפות ועל ירידה במכירות, אך גברה על התחזיות ושבה ואישרה שהיא צופה להגיע לאיזון עד לסוף השנה הנוכחית.

יצרנית ציוד התקשורת והשבבים מוטורולה ירדה ב-2.5% למרות שדיווחה אמש על רבעון שני ברציפות של רווח נקי, כשהיא מסתייעת בגידול מרשים במכירות טלפונים סלולריים. מוטורולה גברה על תחזיות האנליסטים, ואישרה את התחזית השנתית ל-2003 למרות שצפתה רבעון ראשון חלש מהחזוי.

דאבלקליק (סימול DCLK) עלתה ב-10% לאחר שצימצמה הפסדיה ברבעון הרביעי ל-54 מיליון דולר, לעומת הפסד של 64 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. במונחי רווח למניה, רשמה החברה בתקופה המדווחת רווח של 40 סנט לעומת 48 סנט ברבעון המקביל. ללא הוצאות חד פעמיות, רשמה דאבלקליק רווח של 5 סנט למניה, שעלה על תחזיות האנליסטים לרווח של סנט למניה.

בנק ההשקעות מריל לינץ' (סימול MER) ירד ב-4.5% לאחר שרשם גידול ברווח התפעולי ועבר מהפסד לרווח בשורת הרווח הנקי ברבעון הרביעי. השיפור נרשם בזכות קיצוץ הוצאות, שכן מרבית תחומי הפעילות של הבנק סבלו מירידה בהכנסות. הרווח הנקי היה 603 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.26 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

חברת הברוקרים המקוונת אי-טרייד (סימול ET) ירדה ב-7.5% לאחר שהזהירה כי הרבעון הראשון של 2003 יהיה חלש. החברה רשמה צמיחה חיובית ברווחיה ברבעון הרביעי, הודות לעמלות משירותי בנקאות, אשר קיזזו ירידה במסחר במניות. הרווח הנקי ברבעון היה 30 מיליון דולר - גידול של 36% לעומת הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully