וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליף "חשבון הדולרים" של לאה רבין - קצין הביטחון בשגרירות בוושינגטון

22.1.2003 / 16:43

"רציתי להעיף את מפא"י", סיפר יורם סתר; הדגיש: המניע היה מוסרי ולא פוליטי - "אני שמאלני"; הפרסום הביא להתפטרותו של רבין ז"ל מראשות הממשלה ולהעמדה לדין של אשתו לאה ז"ל

האיש שהדליף לפני 20 שנה את המידע על חשבון הבנק של לאה רבין בוושינגטון הוא יורם סתר, שהיה אז קצין הביטחון של שגרירות ישראל בוושינגטון. העיתונאי דן מרגלית שפרסם אז את הידיעה ב"הארץ", ריאיין הערב את סתר, בתכניתו "ערב חדש" בערוץ ה-1. בתכנית אמר סתר "המניע שלי היה מוסרי. המדינה היתה אחרי טראומת מלחמת יום הכיפורים, פרשת ידלין ופרשת עופר והתחושה היתה שהשלטון מסואב". סתר הוסיף, כי מטרתו היתה סילוק מפא"י מהשלטון לאופוזיציה "לפני שהמדינה תגיע לאסון נוסף".

באשר להדלפה עצמה סיפר, כי נודע לו אודות החשבון באופן אקראי. "פקידה בבנק סיפרה לי בתמימות על החשבון וביקשתי ממפקדי, הנספחים בשגרירות לדווח על העניין. הם סירבו ואז החלטתי לפרסם את הידיעה בעיתונות". סתר הוסיף עוד כי לדעתו הפרסום גרם לעם לקחת אחריות, להפיל את שלטון מפא"י ולהביא לשינוי במדינה.

סתר הוסיף עוד כי לדעתו המדינה עומדת היום בפני כאוס נוסף בדיוק כמו אז, אך הפעם הציבור אדיש. "אני חושב שעם שלא מעניש את מנהיגיו הסורחים – ראוי להם", אמר.

סתר הדגיש, כי הדלפתו היתה מוסרית ולא פוליטית. "אני שמאלני בדעותיי ותמיד הצבעתי לעבודה ולרבין. אני חושב שהשנים באופוזיציה עשו לו רק טוב, ובקדנציה השנייה התנהלותו היתה טובה מאוד", דברי סתר.

התפטרות מראשות הממשלה - עונש כבד מספיק

בעת כהונתו הראשונה של יצחק רבין כראש הממשלה, פרסם "הארץ", כי רעייתו לאה, מחזיקה בחשבון בנק בוושינגטון בניגוד לחוק. בעקבות הפרסום נפתחה חקירה נגד הגברת רבין שבסופה החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרון ברק, להעמיד לדין את בני הזוג. לאחר ההחלטה הגיש רבין את התפטרותו. ברק קבע כי ההתפטרות מראשות הממשלה היא עונש מספיק כבד והחליט להטיל כופר על רבין ולהעמיד לדין את אישתו. לאה רבין מעולם לא סלחה לנשיא ברק על החלטתו ואף סירבה ללחוץ את ידו בלווית ראש הממשלה המנוח.

בספרה "כל הזמן אשתו" טענה, כי חודש לאחר הגילוי על חשבון הדולרים שבבעלותה, התגלה כי מנהיג ישראלי אחר (ככל הנראה התכוונה לאבא אבן) מחזיק חשבון פעיל בן שש ספרות, אך התיק נסגר ללא הליך משפטי. לטענתה, הדבר התאפשר מאחר והוא לא היה מטרה פוליטית כפי שהיה בעלה. אבא אבן טען כי היה לו היתר מיוחד להחזיק את החשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully