וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת עובדת, ברוך השם

רועי שלומי

22.1.2003 / 15:27

מובטלים חרדים בבני ברק יעברו הכשרה בניהול רשתות תקשורת בקורס של משרד העבודה וחברת סיסקו; הרבנים כבר אישרו

ייתכן שמדובר באיחור אופנתי, אבל מסתבר כי גם במגזר החרדי התחילו לגלות את עולם ההייטק. חרדים מובטלים בוחרים לאחרונה ללמוד מקצועות הייטק וביניהם ניהול רשתות מחשבים.

משרד העבודה והרווחה מקיים ברחבי הארץ קורסי הכשרה מקצועית המיועדים למובטלים המעוניינים לרכוש מקצוע חדש. אל חלק מהקורסים הללו הצטרפה חברת סיסקו וכתוצאה כך נפתחו קורסים בנושא ניהול רשתות תקשורת המבוססות על ציוד של החברה.
בעקבות הצלחות קורסים כאלו בירושלים, רמת גן ואופקים הוחלט לפתוח מרכז לימוד נוסף גם בבני ברק. במרכזים האחרים לומדים כבר כ – 150 אברכים ואף נשים חרדיות. התוכנית זכתה גם לאישורם של הרבנים הקהילתיים.

חדירת ההייטק למגזר החרדי איננה תופעה חדשה. נשים חרדיות רבות מצאו את מקצוע התכנות כמקצוע שיכול להשתלב בצורה מוצלחת באורח החיים שלהן. העבודה מהבית בשילוב שעות גמישות מאפשרות לנשים חרדיות להשתלב במעגל העבודה בלי לשנות את הרגלי החיים.

בסיסקו הביעו שביעות רצון והפתעה מהיכולת האישית הגבוהה שהפגינו התלמידים החדשים. זיקה אב-צוק, מנהלת תכנית אקדמיות התקשורת של החברה בישראל, אומרת כי החרדים מפגינים יכולות למידה גבוהות כתוצאה מהרגלי למידה שפיתחו בישיבה. ההכשרה עצמה עוסקת בהפעלה, ניהול ותחזוקה של רשתות תקשורת בצורה עיונית ומעשית. בנוסף תשולב הכשרה גם בכל הקשור לכתיבת קורות חיים והתנהגות בראיון עבודה.

ראוי לציין כי בנוסף על התוכניות בשיתוף משרד העבודה, מפעילה סיסקו גם תוכנית לימודים בשכונות. בסיוע תרומות מקרן סאקט"א-רש"י, יזמה החברה תוכנית לנוער בשכונת התקווה המאפשרת להם להגיע לתואר מקצועי בניהול רשתות. הקורס נמשך כשנתיים ולומדים בו 25 נערים ונערות המתגוררים בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully