וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: רוצח העיתונאית בצוללת נמלט מהכלא - ונלכד

לפי הדיווחים, פטר מדסן, שביתר את קים וול השבדית, לקח בן ערובה והצליח לברוח מבית הסוהר עם ואן לבן בטרם נתפס כמה מאות מטרים משם תוך זמן קצר. עוד דווח כי הוא איים שיש עליו מטען חבלה. הוא מרצה מאסר עולם, והרשויות יחקרו כיצד קרה המחדל

בווידאו: רוצח העיתונאית השבדית נמלט מהכלא ונתפס סמוך לקופנהגן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

היזם הדני שרצח את העיתונאית השבדית קים וול בצוללת שלו הצליח להימלט היום (שלישי) לזמן קצר מהכלא שבו הוא מוחזק בפאתי הבירה קופנהגן, בטרם נלכד על ידי המשטרה. המשטרה אישרה כי פטר מדסן "נעצר ונלקח מהזירה" אחרי שהוקף על ידי שוטרים. לפי דיווחים מקומיים, הוא איים להפעיל מטען נפץ, אך היה זה איום סרק.

בעיתון BT דווח כי מדסן לקח בן ערובה ואיים על סוהר עם חפץ דמוי אקדח כדי להימלט מהמתקן. עדי ראיה סיפרו שהוא ניסה להימלט בוואן לבן, לפני שהמשטרה עצרה אותו בתוך כמה דקות. לא היו נפגעים בעת הבריחה מהכלא או במהלך המעצר.

מדסן תועד כשהוא יושב על הדשא בסמוך לחומה שליד כביש, מרחק של פחות מקילומטר מהכלא. שני שוטרים שהיו פרוסים על הקרקע כיוונו אליו את כלי הנשק שלהם. המשטרה השתמשה ברובוט לנטרול פצצות כדי לוודא שהחפץ שאותו תיאר כחגורת נפץ אינו מסוכן, ובמשך כשעה וחצי נותר מדסן על הדשא מוקף בשוטרים עד שהוחזר למתקן הכליאה.

המשטרה סירבה לאשר דיווח שלפיו מדסן ניסה להימלט מכלא הרסטדבסטר בעבר.

היזם פטר מדסן אחרי שנמלט מהכלא באלברטסלאנד, דנמרק, 20 באוקטובר 2020. רויטרס
הודה ברצח במהלך סרט תיעודי שפורסם לאחרונה. מדסן אחרי בריחתו, היום/רויטרס

היזם בן ה-49, שבנה את הצוללת בעצמו, הורשע באפריל 2018 ברצח וול בת ה-30, בזמן שראיינה אותו באוגוסט 2017 בעת שהיו על סיפון כלי השיט. הוא נשלח למאסר עולם אחרי שרצח, תקף מינית וביתר את גופתה בעת שהצוללת הייתה לחופי קופנהגן.

בסרט תיעודי שפורסם בחודש שעבר הוא הודה לראשונה ברצח, אחרי שהתעקש במהלך משפטו המתוקשר כי מותה היה תאונה. "יש רק אדם אחד שאשם, וזה אני", אמר.

מדסן כן הודה במשפטו כי אחרי שוול נהרגה, הוא ביתר את גופתה והשליך את חלקי גופה לים.

עוד בוואלה!

התעלל מינית וביתר את הגופה: כך רצח היזם הדני את העיתונאית בצוללת

לכתבה המלאה

שר המשפטים של דנמרק, ניק הקרופ, אמר היום כי המשרד שלו מתכנן לנקוט צעדים נוספים כדי למנוע בריחות דומות מהכלא. "מיותר לומר שאסור שפושעים המרצים מאסרי עולם בשל הפשעים הגרועים ביותר שאפשר לדמיין יוכלו להימלט מידי רשויות החוק", אמר השר, שאמר כי הוא ביקש הסברים משירותי בתי הסוהר כיצד הצליח מדסן להימלט.

מספר הבריחות מהכלא בדנמרק הוא יחסית גבוה, מבתי כלא סגורים ופתוחים גם יחד. בנובמבר אשתקד ברח חבר בארגון פשיעה ממחלקה פסיכיאטרית בבית חולים בעיר סלגלסה אחרי שהוברחו לו כלי נשק בתוך אריזה של עוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully