וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה: האקרים רוסים ניסו לשבש את האולימפיאדה בטוקיו

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 11:30

שתי המדינות האשימו יחידה במודיעין הצבאי בשורת מתקפות סייבר נגד מטרות שונות בשנים האחרונות, כולל מארגני המשחקים האולימפיים, הארגון למניעת נשק כימי והבחירות בצרפת. בוושינגטון חשפו אישומים נגד שישה מחברי היחידה, שבועיים בלבד לפני הבחירות

בווידאו: סין, רוסיה וקובה נבחרו למועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

ארצות הברית ובריטניה גינו אתמול (שני) שורה של מתקפות סייבר שלטענתן בוצעו בידי המודיעין הצבאי הרוסי - כולל מאמצים לפגוע במשחקים האולימפיים בטוקיו בשנה הבאה. גורמים אמריקניים ובריטיים אמרו כי המתקפות נעשו בידי יחידה 74455 במודיעין הצבאי הרוסי (GRU), הידועה גם בשם "המרכז הראשי לטכנולוגיות מיוחדות".

משרד המשפטים של ארצות הברית חשף כתבי אישום נגד שישה מחברי היחידה, שהיו שחקנים מרכזיים במתקפות נגד מטרות שונות - החל מהארגון למניעת נשק כימי ועד הבחירות בצרפת ב-2017. האישומים מכסים תקופה של ארבע שנות פעילות סייבר, מ-2015 ועד 2019.

הגורמים האמריקניים לא אמרו אם תזמון ההכרזה על כתבי האישום, כשבועיים לפני הבחירות בארצות הברית, נועדה לשלוח מסר למדינות זרות מפני ניסיון להתערב בהן או להוציא לפועל מתקפות סייבר.

כרזה של ששת הנאשמים הרוסים במתקפות סייבר במסיבת עיתונאים בוושינגטון, 19 באוקטובר 2020. רויטרס
כרזה של ה-FBI עם ששת ההאקרים הרוסים המבוקשים, אתמול/רויטרס

גורמים בריטיים אמרו כי ההאקרים של GRU ערכו פעולות "ריגול סייבר" נגד מארגני משחקי טוקיו 2020, שנדחו לקיץ הבא בשל מגיפת הקורונה. הם סירבו לפרט על המתקפה ואם היא הצליחה, אבל אמרו כי היא כוונה כלפי מארגני המשחקים, ספקי הלוגיסטיקה והספונסרים.

במסיבת עיתונאים וירטואלית, סגן התובע הכללי של ארצות הברית ג'ון דמרס סירב לדון בנושא. שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב אמר כי "פעולות ה-GRU נגד המשחקים האולימפיים והפראלימפיים הם ציניים ופרועים. אנחנו מגנים אותן בכל תוקף".

עוד בוואלה!

ה-FBI חוקר אם רוסיה קשורה לפרסום המיילים של האנטר ביידן

לכתבה המלאה

לצד זאת, סגן ראש ה-FBI, דייויד בודוויץ', אמר כי הסוכדנות הפדרלית מזהירה "שוב ושוב כי לרוסיה יש יכולות סייבר התקפיות גבוהות, והמידע שנחשף בכתבי האישום האלו ממחיש עד כמה פעולות הסייבר הרוסיות הרסניות ונרחבות באמת".

רוסיה הורחקה מהמשחקים האולימפיים למשך ארבע שנים בעקבות שימוש נרחב בסמים מצד הספורטאים שלה. גורמים מערביים ומומחי סייבר אמרו כי הפעילות של רוסיה נגד ארגוני ספורט בינלאומיים החלה לאחר פרוץ הפרשה לפני חמש שנים.

רוסיה הכחישה היום את ההאשמות. "זה ברור לחלוטין שלמידע הזה אין שום קשר למציאות והוא נועד להתסיס רגש אנטי-רוסי בחברה האמריקנית ולהוביל לציד מכשפות וטירוף ריגול", אמר גורם בשגרירות הרוסית בוושינגטון, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

הטבעות האולימפיות בטוקיו בתקופת הקורונה. GettyImages
המשחקים נדחו בשל הקורונה. הטבעות האולימפיות בטוקיו/GettyImages

בריטניה וארצות הברית אמרו כי ההאקרים היו מעורבים בתקיפות אחרות, כמו נגד טקס הפתיחה של משחקי החורף בקוריאה הדרומית ב-2018, שבמהלכה נפרצו מאות מחשבים, הגישה לאינטרנט הושבתה והשידורים שובשו.

שר החוץ הבריטי אמר כי רוסיה ניסתה להסוות את מתקפות הסייבר בקוריאה הדרומית כאילו שהן נעשו בידי האקרים סינים או צפון קוריאנים.

בנוסף לכך, משרד המשפטים האמריקני האשים את ההאקרים הרוסים באחריות למתקפת הסייבר העולמית NotPetya ב-2017, שהתפשטה מאוקראינה לעולם והדביקה ונעלה אלפי מחשבים של חברות גדולות. מומחים אומרים כי המתקפה ההיא הסבה אבידות של מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully