וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות במצבו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת, שנדבק בקורונה

בכיר פתח המאושפז בישראל, מורדם ומונשם. בבית החולים הדסה עין כרם בו התאשפז, אמרו כי מצבו מוגדר קריטי. עריקאת בן ה-65, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים, עבר השתלת ריאה ב-2017 וסובל מזיהום חיידקי נוסף

בווידאו: סאיב עריקאת שנדבק בקורונה פונה לבית חולים בישראל/צילום: רויטרס

הידרדרות חלה הבוקר (שני) במצבו של בכיר פתח, סאיב עריקאת, שנדבק בקורונה ומאושפז בישראל - כך נמסר מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם. בעקבות קשיי נשימה עריקאת מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר קריטי.

עריקאת, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים, נמצא בקבוצת סיכון. בן ה-65 עבר לפני כשלוש שנים השתלת ריאות בארצות הברית. בבית החולים ציינו כי הטיפול בבכיר הרשות הפלסטינית מורכב, מפני שבנוסף להשתלה הוא סובל גם מזיהום חיידקי נוסף לקורונה.

"הדסה עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה", נמסר מהמרכז הרפואי.

מבכירי הרשות, סאיב עריקאת במהלך פגישה עם שר החוץ הירדני איימן ספדי בעמאן, ירדן 6 בספטמבר 2020. רויטרס
היה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים. עריקאת/רויטרס

הבכיר הפלסטיני היה מהפנים הבולטות של הדיפלומטיה הפלסטינית. עריקאת השתתף עוד בוועידת מדריד ב-1991, תחילת המשא ומתן הפומבי עם ישראל, והמשיך להיות חלק מהשיחות לאורך השנים מול הנהגות שונות בירושלים ובוושינגטון, כולל בפסגת קמפ דייוויד בשנת 2000 ועד סבב השיחות האחרון תחת ממשל אובמה שהתפוצץ ב-2014.

עריקאת עבר אתמול לאשפוז בישראל, בעקבות בקשה שהוגשה לישראל מצד הרשות הפלסטינית. הוא פונה לבית החולים בירושלים באמבולנס ישראלי מביתו שביריחו.

מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר כי "עריקאת מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה כמו כל חולי הקורונה הקשים בהדסה והצוות יעשה הכל על מנת להבריאו. בתוך הדסה אנו מטפלים בכל חולה כאילו הוא החולה היחידי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully