וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקית אינטרנט חויבה לחשוף פרטים על משתמש בקאזה

22.1.2003 / 11:14

בצו בית משפט שעלול להפוך לתקדים, חויבה ספקית אינטרנט אמריקנית לחשוף פרטים מזהים על משתמש בתוכנת קאזה

בית המשפט הפדרלי חייב אתמול את ספקית האינטרנט וריזון, לחשוף את פרטיו של משתמש בתוכנת קאזה. החברה אמורה להעביר את הפרטים ל RIAA, איגוד חברות התקליטים האמריקני. לטענת האיגוד, שיתף המשתמש מאות אלבומי שירים דרך תוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית. מפרטים שנחשפו מכתב התביעה עולה כי המשתמש הוריד למעלה מ 600 קבצים ביום אחד.

פסק הדין הגיע לאחר דיון משפטי ממושך שרבים בתעשיית התקליטים ותוכנות שיתוף הקבצים רואים כמקרה מבחן. מבחינה משפטית התמקד הדיון בשאלה אילו אמצעים משפטיים ניתן לספק לאיגוד חברות התקליטים על מנת להלחם במפיצי זכויות יוצרים.

השופט קבע בהחלטתו כי פסק הדין מסתמך על Digital Millennium Copyright Act או ה DMCA העוסק בשמירה על זכויות יוצרים דיגיטליות. באמצעות החוק הזה יכול האיגוד לבקש פרטים מזהים על משתמשים מספקיות אינטרנט ללא צורך בהגשת תביעה. הדבר עלול לחשוף משתמשים רבים לתביעות ישירות מצד איגוד חברות התקליטים.
ספקית האינטרנט Verizon טענה במהלך המשפט כי אינה יכולה להיות אחראית לכל פעילות המשתמשים בתוכנות שיתוף קבצים העוברת דרכה. החברה אמרה כי למעשה היא אינה מאחסנת את הקבצים בעצמה, לכן היא אינה חלק בהפרת זכויות היוצרים. בית המשפט כאמור דחה טענה זו.

בעקבות הפסיקה הודיעו כבר ארגוני שמירה על פרטיות כי ההחלטה אינה עומדת בקנה אחד עם התיקון הראשון לחוקה המאפשר חופש ביטוי. גם איגוד ספקיות האינטרנט של אמריקה ואתרים כמו Yahoo! הודיעו כי איגוד חברות התקליטים מנסה "לגלגל" את המאבק במפירי זכויות יוצרים לעבר ספקיות האינטרנט. העלויות הכרוכות במאבק הזה עלולות להכביד על ספקיות גדולות ולחסל לחלוטין ספקיות קטנות יותר. איגוד מפיצי הסרטים האמריקני הודיע כי הוא מגבה את ה RIAA במאבקו המשפטי ומרוצה מהחלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully