וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא אף אחד

ישראל כורם

22.1.2003 / 10:01

זהו. יום הבוחר מתקרב בצעדי ענק. הכל גלוי וידוע, לעוס ומאוס, נותרה רק עוד שאלה אחת קטנה אך משמעותית: למי מצביעים לעזאזל? ולשאלה זו נענה כמו כל יהודי טוב בשאלה למי לא להצביע?

למה לא ליכוד? ראשית כי לא נותנים פרס למי שבשנתיים האחרונות הוביל אותנו באיטיות, ביסודיות ובבטחה מדחי אל דחי. המצב הביטחוני, המדיני והכלכלי רק הידרדרו מאז שסבא שרון יושב על כס ראש הממשלה. שנית הרי לא ניתן את ידינו או קולנו למפלגה שדמויות מפוקפקות משהו, מככבים ברשימתה ושעקרונות היושר והדמוקרטיה לא היו נר לרגלי חברי המרכז שלה בבחירת רשימת המועמדים.

למה לא עבודה? ראשית כי אף אחד לא רוצה להיות לוזר (מישהו אמר פרס?). שנית כי אנו לא רוצים ראש ממשלה (משרה שבהחלט נראית גדולה על מצנע) שיהיה עסוק יותר בשמירה על גבו מפני חבר "מרעיו" מאשר בשמירה על המדינה שהופקדה בידיו וחוץ מזה הצבעה לעבודה עלולה בטעות להכניס לכנסת שוב את ויצמן שירי ואת זה בוודאי אנו לא רוצים.

למה לא שינוי? ראשית כי אין הצדקה למפלגה לה טיקט אחד, טיקט השנאה (וזכור לכולם מה היה סופה של מפלגת השנאה הקודמת – מפלגת המרכז שנבראה מתוקף השנאה לבנימין נתניהו). שנית, מישהו יודע מה הדעות של ירון טומי זהבי לפיד וחבורת חסמב"ה שלו באיזשהו עניין? איך תצביע הכיתה האלמונית בנושאים הרי גורל? כפי צו האדמו"ר לפיד או שמא נראה מספר רסיסי מפלגה מרחפים באטמוספירת הכנסת (מישהו אמר צומ"ת?).

למה לא חירות ? ראשית כי אם במקרה, רק במקרה, הייתה רצה מפלגה עם מצע כזה באירופה היינו מזדעקים על האנטישמיות הגואה ועל הגזענות הבוטה. שנית, כדי למנוע ממנחם בגין להתהפך בקברו על המחשבה שמפלגה הנושאת את השם חירות כוללת בתוכה אדם כמו ברוך מרזל.

למה לא מפלגה ערבית? ראשית, כי נמאס מטיבי / בשארה / בראכה וחבריהם המתחרים השכם וערב מי ישבח ויהלל יותר את עראפת / אסד / נסראללה / סדאם חוסיין. אם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה מן הראוי שתתחיל כאן. שנית, כי היינו רוצים פעם לראות חבר כנסת ערבי פועל למען הבעיות החינוך והחברה אצל ערביי ישראל ולא נואם בהתלהמות במוקטעה. המועמדים הפוטנציאלים לא נראה שיעשו כן.

למה לא ש"ס / יהדות התורה / אהבת ישראל? ראשית, כי אני לא מוכן להצביע למפלגה שראשיה ששים לשלוח אותי למלחמה בעוד ילדיהם קורסים מהנטל באוהלה של תורה. שנית, כי נמאס ממפלגות דתיות ועדתיות, סקטוריאליות מן הזן הבזוי ביותר הדואגות לשכבת העסקנים לובשי הורסאצ'ה והארמאני ומנציחות את הקיפוח והמצוקה בקרב ציבור בוחריהם.

למה לא האיחוד הלאומי ? ראשית, כי מי יכול להאמין לאחר שנתיים של מלחמה כי הפתרון הוא הקמת עוד התנחלויות ? שנית האם אפשר להצביע בעד שילוב של אביגדור ליברמן ובני אלון? יש גבול!

למה לא מרצ? ראשית, כי נמאס מהאליטיסטיות, די, דברו בגובה העיניים. שנית, כי זו מפלגה שהיא בעד הנגד ולא הוכיחה את עצמה כמוכנה לרתום את עצמה לשינוי אמיתי (ולא למלחמה נגד שינוי).

למה לא ישראל בעליה/המפד"ל/עם אחד? ראשית, כי חבל לבזבז את הקול על מפלגה זעירה שעתידה מוטל בספק. שנית, מספיק להסתכל על מנהיגי מפלגות אלו והתשובה ממש מיותרת.

אם כך מה נשאר? למי ניתן להצביע? טוב, נשאר עוד שבוע שלם. נצח במונחים ישראלים עד אז בטח ובטח ניתן למצוא כמה סיבות בעד מישהו ולהצביע עבורו. ואם לא עכשיו אז בבחירות הבאות (עוד שנה ככל הנראה).

אין סיבה להצביע

אין סיבה להצביע

אין סיבה להצביע

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אין אפשרות להצביע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully