וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נמלי המדינה היו תחת מתקפת סייבר נרחבת

16.10.2020 / 12:09

בטהראן לא ציינו מי עומד מאחורי המתקפה, שפגעה בשני מוסדות ממשלתיים כשאחד מהם טרם זוהה. מוקדם יותר השנה דווח כי ישראל אחראית למתקפת סייבר בנמל גדול בדרום המדינה בתגובה למתקפה איראנית על תשתיות המים

בווידאו: פומפאו על הטלת סנקציות על איראן/צילום: רויטרס

איראן אמרה היום (שישי) כי השירותים האלקטרוניים בנמלי המדינה היו נתונים השבוע למתקפת סייבר גדולה. אתמול ארגון טכנולוגיית המידע של הממשלה אמר כי שני מוסדות ממשלתיים הותקפו השבוע, מבלי לפרט את זהות המטרות או התוקפים. המטרה השנייה טרם זוהתה.

"אויבנו המושבעים מנסים תקופה ארוכה לבצע מתקפות סייבר", נמסר בהצהרה של ארגון הנמלים והתעבורה הימית, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית תסנים. בהצהרה נאמר עוד כי ננקטו אמצעי הרתעה למניעת הפרעה "במשימות של הארגונים".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חובש מסיכה בשיחה וירטואלית, 01 בספטמבר 2020. רויטרס
ישראל וארה"ב הואשמו באחריות למתקפות סייבר. חמינאי/רויטרס

אבולקאסם סאדקי, מארגון טכנולוגיית המידע הממשלתי, אמר כי כמה גופים ממשלתיים השביתו כאמצעי זהירות את שירותי האינטרנט בעקבות המתקפה, שאותה תיאר כ"משמעותית ורחבת היקף". לדבריו, מתקפות הסייבר נמצאות תחת חקירה.

איראן אומרת כי היא דרוכה מפני מתקפות סייבר, שבעבר האשימה את ארצות הברית וישראל בביצוען. במאי דווח כי ישראל אחראית למתקפת סייבר נרחבת שפגעה בנמל בנדר עבאס שבדרום איראן, בתגובה לפעולה איראנית נגד תשתיות המים בישראל. המתקפה על הנמל האיראני גרמה לשיבושים קשים.

גורמים אמריקניים אמרו באוקטובר אשתקד כי ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן בתגובה למתקפה על מתקני הנפט הסעודיים, שלטענת וושינגטון וריאד בוצעה על ידי טהראן. איראן מכחישה.

מנגד, ארצות הברית ומדינות אחרות במערב האשימו את איראן בניסיון לפרוץ לרשתות שלהן דרך מתקפות סייבר משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully