וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בנקי ההשקעות הגיע תור קרנות הגידור

סוכנויות הידיעות

22.1.2003 / 9:33

ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם שהתביעה הכללית של ניו יורק ורשות ניירות ערך בודקות חשדות שקרנות גידור פועלות במשותף להשפיע על מחירי מניות בניסיון להגדיל את רווחיהן

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, ורשות ניירות ערך בודקים חשדות שקרנות גידור פועלות במשותף להשפיע על מחירי מניות בניסיון להגדיל את רווחיהן - מדווח "וול סטריט ג'ורנל".

חברות רבות טוענות זה זמן רב שקרנות גידור - קרנות השקעה פרטיות בעלות מידה מינימלית של רגולציה המיועדות למשקיעים עשירים ? חוברות יחדיו להוריד את מחיר מנייתן, כדי להרוויח מכיסוי שורטים. ספיצר ואנשי הרשות בודקים, לדברי העיתון, תלונות מחברות שמנייתן נפלה בעקבות דו"חות מחקר שליליים שפירסמו קרנות גידור. בין החברות שמציין הג'ורנל: MBIA (סימול MBI), פדרל אגריקלצ'רל מורטגייג' (סימול AMGA) ואלייד קפיטל (סימול ALD).

המקורות מסרו לעיתון שלטענת החברות, קרנות גידור שונות פעלו בשיתוף פעולה כדי להפיץ מידע שלילי על מניותיהן. טרם ברור מה יהיה היקף החקירה שינהלו הרשויות כנגד אפשרות של קנוניה משותפת של קרנות גידור ומכסי שורטים, המוכרים ניירות ערך שלוו בתקווה לעשות רווח על ידי רכישתם לאחר מכן במחיר נמוך יותר - כדי להשיב את ההלוואה. אחת הסיבות לכך היא, שטרם ברור עד כמה הפרה ההתנהגות הזו את חוקי התקשורת בין משקיעים שעברו ליברליזציה לפני עשור.

התלונות מגיעות בשעה שרשות ניירות ערך משלימה בחינה מקיפה של תעשיית קרנות הגידור, תוך אפשרות של הגברת הרגולציה והפיקוח עליהן. ההחלטה על מסקנות החקירה ממתינה לכניסתו לתפקיד של היו"ר החדש של ה-SEC, ויליאם דונלדסון.

בשנה האחרונה היו בנקי ההשקעות של וול סטריט מטרה לחקירה מקיפה בחשד למחקר מוטה, בסיומה הסכימו לשלם קנס משותף של 1.4 מיליארד דולר במסגרת הסכם גלובלי עם הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully