וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה עלתה על תחזיות הרווח המונמכות ואישרה את התחזית ל-2003

רן דוידוב

22.1.2003 / 8:42

דיווחה על רוח נקי שני ברציפות של 174 מיליון דולר ברבעון הרביעי ועל מכירות של 7.5 מיליארד דולר

ענקית ציוד התקשורת מוטורולה דיווחה הלילה על רבעון שני ברציפות של רווח נקי, כשהיא מסתייעת בגידול מרשים במכירות טלפונים סלולריים. מוטורולה גברה על תחזיות האנליסטים ואישרה את התחזית השנתית ל-2003 למרות שצפתה רבעון ראשון חלש מהחזוי. מנייתה זינקה ב-4% במסחר לאחר הסגירה.

מוטורולה ייחסה את התוצאות החיוביות לתקופה ממושכת של קיצוץ הוצאות וארגון מחדש. החברה סבלה משבעה רבעונים רצופים של הפסדים, בעקבות התמוטטותו של שוק המוליכים למחצה, וחולשתה היחסית בשוק הטלפונים הסלולריים, אך ברבעון השלישי של 2002 עברה לרווח. מנכ"ל החברה, כריס גאלווין, הבטיח להחזיר את החברה שייסד סבו לרווחיות וחתך קרוב ל-40% מכוח האדם, או 50 אלף משרות, בשנתיים האחרונות.

הרווח הנקי עמד על 174 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 1.2 מיליארד דולר, או 55 סנט, בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות חד פעמיות הסתכם הרווח התפעולי ב-13 סנט למניה ועלה על תחזיות השוק והחברה עצמה לרווח של 10 סנט.

המכירות עלו ב-3% במהלך הרבעון ל-7.5 מיליארד דולר מ-7.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, ועלו על תחזיות החברה לרווח של 7.1 מיליארד דולר. התחזית הממוצעת בשוק עמדה על מכירות של 7.03 מיליארד דולר.

לשנת 2002 דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.49 מיליארד דולר, או 1.09 דולרים למניה, ועל הכנסות של 26.68 מיליארד דולר. ההפסד היה נמוך מב-2001, אז דיווחה החברה על הפסד נקי של 3.94 מיליארד דולר.

כ-44% ממכירות החברה ברבעון נבעו מחטיבת הטלפונים הסלולריים, שזכתה לעדנה כתוצאה משילוב של מכירות עונתיות חזקות במהלך חג המולד ומבצעי הנחות מפתים בקרב ספקיות סלולר אמריקאיות ואסייתיות. החטיבה דיווחה על עלייה של 11% במכירות ל-3.3 מיליארד דולר ואמרה כי נתח השוק הגלובלי עלה במעט ל-19%. מוטורולה היא הספקית המורשית היחידה של טלפוני CDMA בסין, ולהערכת חברת המחקר אדוונטיס הגיעו מכירותיה השנה במדינת הענק ל-17 מיליון יחידות.

חטיבת השבבים של החברה דיווחה על עלייה של 15% במכירות ל-1.3 מיליארד דולר, תוצאה שהיתה גבוהה מהתחזיות ובאה בעקבות רבעון גרוע בתקופה המקבילה. החטיבה נהנתה ממכירות איתנות של שבבים לטלפונים סלולריים ולתעשיית הרכב.

חטיבת תשתיות התקשורת של החברה, שעליה היתה בעבר גאוותה, דיווחה על ירידה של 11% בהכנסות לרמה של 1.2 מיליארד דולר, לנוכח המשך ההתכווצות בהשקעות ההון של לקוחותיה ספקיות הסלולר. במהלך הרבעון נפוצו שמועות על כוונת החברה למכור את החטיבה או להחליפה בעסקת ברטר עם חברה אחרת. חטיבת הפס הרחב, הכוללת מכירות של ממירי טלוויזיה, רשמה הכנסות של 575 מיליון דולר.

מוטורולה אישרה את תחזית ההכנסות השנתית העומדת על 27.5 מיליארד דולר, למרות שהפחיתה מעט את התחזיות לרבעון הראשון להכנסות של 6 מיליארד דולר. הרווח השנתי למניה אושר אף הוא וחזוי להסתכם ב-40 סנט, כשברבעון הראשון מצפה החברה לרווח של 0-2 סנט למניה.

אנליסטים ומשקיעים רבים צפו כי החברה תתקשה לשמור על מומנטום ברבעון הנוכחי. קרדיט סוויס פירסט בוסטון הוריד לאחרונה את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", בשל החשש שמכירות הטלפונים הסלולריים של החברה יירדו ברבעון הראשון בקצב מהיר יותר משל מתחרותיה, ושמחירי המכשירים יירדו בשל חשיפתם לשוק הסיני בו משתלטות יצרניות מקומיות על נתח שוק הולך וגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully