וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איי קוק לקח לעצמו 17 תיקים בממשלה החדשה

מארק בראון יהיה גם שר החוץ, ההגירה, האוצר, האנרגיה, המשטרה והתקשורת, וכן האחראי למשאבים והמינרלים הימיים - וגם התובע הכללי. האיים שבאוקיינוס השקט הם חלק אוטונומי מניו זילנד, ובראשם עומדת מלכת בריטניה

וואן פוט איילנד אייטוטקי איי קוק. ShutterStock
הגבולות הסגורים עצרו את הקורונה. איי קוק/ShutterStock

ראש הממשלה החדש באיי קוק שמר לעצמו 17 תיקים בממשלה. מארק בראון יהיה גם שר החוץ, ההגירה, האוצר, האנרגיה, המשטרה והתקשורת. הוא גם אחראי בין היתר למשאבים הימיים, המינרלים והמשאבים הטבעיים, הגמלאים והאיים החיצוניים. בנוסף לכך, בראון הוא התובע הכללי.

מנהיגת האופוזיציה, טינה בראון, אמרה כי "ראש הממשלה החדש אמר שהוא 'נרגש מהפוטנציאל בממשל שלו' ואז נתן לעצמו מספר מדהים של 17 תיקים. זה סימן עצום לכמה ביטחון יש לו בפוטנציאל של עמיתיו לקבינט".

בראון, נציג מחוז טקובין-טוטקימוה מאז 2010, עלה לשטון החודש אחרי התפטרותו של הנרי פונה, שהיה במשך כמעט כעשור ראש הממשלה. הוא יתמודד על תפקיד מזכ"ל פורום האיים הפסיפיים, שלמעשה משמש הדיפלומט מספר אחד של האיים באזור.

איי קוק הם אוטונומיה בתוך ניו זילנד, האחראית על מדיניות ההגנה והחוץ. כל תושבי האיים הם אזרחי ניו זילנד, ומלכת בריטניה היא ראש המדינה.

האיים הצליחו להימנע מהגעת מגיפת הקורונה אחרי שסגרו את הגבולות לפני חודשים. בראון אמר שהוא מקווה ליצור "בועה" עם ניו זילנד עד דצמבר, כך שניתן יהיה לנסוע בין המדינות. היא כבר הוזכרה ביולי, אך נדחתה בשל התפרצות מחודשת באוקלנד.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully