וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו אם אתם "זקנים": הסימנים שבקרוב ייעלמו מהעולם

21.10.2020 / 0:01

יד על האוזן כסימן לטלפון, סימן הזמנת החשבון מהמלצר ותנועת היד המעגלית לפתיחת החלון של הרכב - פרופסור לבלשנות טוען: אלו הסימנים והמחוות שהדור הצעיר כבר לא מבין

ילדה מנסה לנתק טלפון קווי - ולא יודעת איך/יוטיוב

השנים רצות, הטכנולוגיה מתקדמת וגורמת לכך שביטויים שהיו שגורים פעם כבר לא רלוונטיים וגוססים היום - מפני שבני הנוער כבר לא מבינים אותם. אבל לא רק ביטויים, אלא גם סימני ידיים.

ויו אוואנס, פרופסור לבלשנות טוען שתנועות יד ידועות כמו "מה השעה?" או "תן לי את החשבון" כבר גוססות ולא יהיו בשימוש בכלל בעתיד הקרוב. היא טוענת שמחוות עם משמעות ספציפית שידועות כסימנים, אופייניות יותר לתרבות או דור ספציפי. היא ממשיכה ומסבירה שיש תנועות שכוונו ספציפית למכשירים מסויימים שאיבדו את ערכם בעקבות השינויים הטכנולוגיים.

תתקשר אלי. Giphy
הסימן שהדור הצעיר כבר לא יכיר?/Giphy

כך למשל, תנועת יד שנמצאת בסכנת הכחדה והיתה פופולארית במשך עשרות שנים היא הנחת היד על האוזן עם הזרת והאגודל בצורה שמסמלת דיבור בטלפון.ההמחשה הטובה ביותר לכך היא הסרטון של דניאל אלווראדו מניו יורק, שביקש ממשפחתו להדגים שיחה בטלפון עם היד שלהם במקום המכשיר והוכיח שיש הבדל תהומי בין הדור הנוכחי לילדי שנות ה-70, ה-80 וה-90. "כך אתה יודע שאתה מזדקן", כתב אלווראדו והוא ממש צדק.

עוד בוואלה!

איך מדברים בטלפון? אבא ביקש מילדיו לעשות תנועת יד - והתוצאות יגרמו לכם להרגיש זקנים

לכתבה המלאה

הנה ההבדלים

@guesswho_718

Even the hand gesture game has changed @kamilo.ny @guesswhos_wifey @itz_daniella12 ##LaughPause ##dadsoftiktok ##momsoftiktok ##over30 ##kids ##fyp

♬ original sound - guesswho_718

ומה עם החלון?

איך אתם מבקשים עם היד לפתוח חלון ברכב?

בתנועה סיבובית - כמו הידית
בתנועת לחיצה - כמו הכפתור
1389 משתתפים

אותו דבר נכון גם לגבי התנועה הסיבובית שמסמלת פתיחה או סגירה של החלון באוטו - מי שנולד אחרי שנות ה-90 לא ממש יבין למה עושים את התנועה הזו כדי לבקש פתיחת חלון, כשהפעולה שהוא מכיר היא בכלל לחיצה על כפתור. תנועה נוספת שתם זמנה היא סימון הכתיבה כשרוצים לסמן למלצר להביא חשבון משום שמרבית המלצרים כבר לא משתמשים בפנקסים.

ד"ר אוואנס התייחסה לשינויים האלו ואמרה: "הדור הצעיר כבר לא יבין את הסימנים האלו. הטלפונים הציבוריים נעלמו מהעולם, טלפונים נייחים בקושי קיימים. אנשים משתמשים היום רק בסמארטפונים ולא מבינים את הסימנים".

אלה ההבדלים בדרך בה מבקשים לפתוח חלון ברכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully