וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה האוצר: התשלום לעצמאים יוקדם, מענקים למובטלים

7.10.2020 / 19:59

על פי המתווה המתגבש, אזרחים שהיו מובטלים לפחות מאה יום עד לאחרונה, והשתכרו עד 8,000 שקלים, יהיו זכאים למענק, בעוד החוזרים לעבודה יקבלו סכום מוגדל. בנק ישראל: כל שבוע של סגר יעלה למשק 2.8 מיליארד שקלים. כץ נגד משרד הבריאות: "ההחלטות מובילות לחרפת רעב"

בווידאו: חנויות שנסגרו בתל אביב בעקבות משבר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

במשרד האוצר ממשיכים לדון היום (רביעי) במתווה הסיוע הכלכלי לעצמאים ולמובטלים. במסגרת המתווה, מסתמן כי מתן המקדמות והתשלומים לעצמאים יוקדמו לתחילת נובמבר. בנוסף, הוחלט כי אזרחים שהיו מובטלים לפחות מאה יום עד לחודשים ספטמבר-אוקטובר, והשתכרו עד 8,000 שקלים לחודש לפני כן, יהיו זכאים למענק. מובטלים ששבו לעבודתם יזכו למענק מוגדל, שיתקבל בארבעה תשלומים בנוסף לשכר.

בתוך כך, בנק ישראל העריך בצהריים כל שבוע נוסף של סגירת המשק ללא פתיחה של עסקים שאינם מקבלים קהל יעלה למשק כ-2.8 מיליארד שקלים, ויותיר כ-400 אלף עובדים ללא תעסוקה. בנוסף, העריך כי כ-195 אלף איש מועסקים בעסקים הקטנים, עד עשרה עובדים, שנאלצו גם הם לסגור בהתאם להגבלות המחמירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ במפעל גילרו, בית שמש, 12 באוגוסט 2020. עמית שאבי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
ביקורת חריפה על משרד הבריאות. ישראל כץ/אתר רשמי, עמית שאבי, ידיעות אחרונות

במסגרת הדיונים על המתווה, שר האוצר ישראל כץ מתח ביקורת חריפה על משרד הבריאות, בגין ההחלטה שלא להחריג עסקים ללא קבלת קהל מהסגר, כפי שהציעה מנכ"לית האוצר קרן טרנר-אייל בקבינט הקורונה האחרון.

עוד בוואלה!

מראש השנה: יותר מ-200 אלף מובטלים חדשים

לכתבה המלאה

"אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית", אמר כץ, "במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד עשרה אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד עשרה עובדים - אף אחד לא מקבל את זה".

"לצד המאבק על פתיחת המשק והעסקים הקטנים, אוודא שיהיה לאנשים בינתיים ממה לחיות וזו מטרת התוכנית", הוסיף כץ. "נתנו מענק למקבלי מס הכנסה שלילי, שאלה העובדים שמשתכרים את השכר הכי נמוך, וגם לעצמאים הקטנים, וכעת חייבים לחזק את המובטלים שמקבלים שכר נמוך ואין להם כרגע אלטרנטיבה תעסוקתית, כדי שיהיה להם ממה לחיות". הוא הדגיש כי "אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully