וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ בשיתוק: יועץ בכיר נדבק בקורונה, צמרת הצבא בבידוד

עודכן לאחרונה: 7.10.2020 / 9:32

סטיבן מילר, כותב הנאומים של הנשיא, אישר כי הוא אובחן חיובי לווירוס. אשתו, הדוברת של פנס, נדבקה במאי. במקביל, בכיר במשמר החופים חלה בקורונה, ובכירי המטות המשולבים נכנסו לבידוד אחרי שהשתתפו בפגישה בפנטגון

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בחוג מקורביו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ויועצו הבכיר סטיבן מילר ובכיר במשמר החופים הם האחרונים ברשימה. מילר, שאישר הלילה (רביעי) כי הוא חיובי לווירוס, נמצא בבידוד בחמשת הימים האחרונים. אשתו של מילר, קייטי, שהיא הדוברת של סגן הנשיא מייק פנס, נדבקה בקורונה במאי אך הבריאה.

ביולי, דווח כי סבתו בת ה-97 של מילר מתה מסיבוכים של קוביד-19. עם זאת, הבית הלבן הכחיש זאת ואמר כי היא "מתה בשלווה בשנתה מזקנה". דודו של מילר ניפק תעודת פטירה שציינה "עוצר נשימה" וקורונה בתור "גורם מוביל" למותה. מילר, כותב הנאומים של טראמפ, ידוע כמי שעיצב את מדיניות ההגירה התקיפה של הממשל.

טראמפ שב אתמול לבית הלבן אחרי כמה ימים בבית החולים, ושב לזלזל בנגיף שהרג כ-210 אלף אמריקנים, בעוד שהוא זכה לטיפול הרפואי הטוב ביותר. מומחים מזהירים כי השיפור במצבו, שנגרם על ידי תרופות רבות, עשוי לחוות רגרסיה בימים הקרובים.

דונלד טראמפ, יועצו של הנשיא טראמפ, 23 ביוני 2020. רויטרס
אשתו נדבקה בנגיף כבר במאי. סטיבן מילר/רויטרס

במקביל, מרבית חברי המטות המשולבים של צבא ארצות הברית נכנסו לבידוד אחרי שסגן מפקד משמר החופים אובחן חיובי לקורונה לאחר פגישה שהתקיימה בפנטגון בשבוע שעבר. גורמי הצבא, שדיברו בעילום שם, הדגישו כי הצמרת הצבאית - פרט לבכיר משמר החופים, אדמירל צ'ארלס ריי - יצאו שליליים בבדיקות וממשיכים לבצע את תפקידם.

ואולם, זה רק מוסיף לתחושת אי-הוודאות הגוברת לגבי תפקוד הממשל, אחרי שטראמפ חלה בעצמו במחלה, יחד עם בכירים אחרים בבית הלבן ובמפלגה הרפובליקנית. הבית הלבן אמר כי ההתפרצות בקרב הגורמים הבכירים בוושינגטון לא משבשת את עבודת הממשל.

עוד בוואלה!

זעם על טראמפ אחרי שהסיר את המסיכה: "צריך לפחד מהווירוס הזה"

לכתבה המלאה
רשימת אנשי הבית הלבן שאובחנו בנגיף הקורונה, ארה"ב. 06 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הכוורת החולה של טראמפ/אתר רשמי, אתר רשמי

דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, אמר כי כל המגעים הקרובים של ריי מהפגישה בפנטגון נדבקו אתמול בבוקר, ואף אחד מהם לא הראה תסמינים. "אין סינוי במוכנות המבצעית או ביכולות הביצוע של הכוחות המזוינים של ארצות הברית", אמר.

בפגישה השתתף גם יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי, יועצו הצבאי הבכיר ביותר של טראמפ. גורמי הצבא אמרו לרויטרס כי מילי, סגן יו"ר המטות המשולבים, ובכירי הצבא, הצי, חיל האוויר וחיל החלל - כולם נכנסו לבידוד. עם זאת, שני גורמים אמרו כי מפקד חיל הנחתים, גנרל דייוויד ברגר, לא השתתף בפגישה עם ריי ולכן לא נכנס לבידוד. בחיל הנחתים לא הגיבו לנושא.

במשמר החופים אמרו כי ריי אובחן ביום שני לנגיף אחרי שהרגיש תסמינים קלים במהלף סוף השבוע. הוא נמצא בבידוד בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully